1 Karolinas Kaos: Saker som irriterar mig

Monday, October 5, 2015

Saker som irriterar mig

1. När folk skriver bae

2. När folk skriver dat/that [infoga substantiv här], t.ex. dat middag, dat boyfriend, dat bajskorv

3. När folk skriver tho/though efter ovanstående punkt, "dat solnedgång tho"

4. När folk skriver en kombination av alla ovanstående punkter, "dat feeling when bae is mad at u tho"

5. Och så ett avslutande irritationsmoment som inte har något med ovanstående att göra: när folk fyller sina vinglas till brädden och håller i kupan på glaset. Av någon anledning kommer det väldigt högt upp på saker-jag-tycker-är-det-junttigaste-som-finns-listan. På nån sketen förfest kan jag också göra så, men man kan se det här i lite vilka sammanhang som helst...

Bildkällor: 1, 2.
Tidigare irritationsinlägg för den intresserade...

19 comments:

  1. bae, dat bloginlägg was awesome! :DDD

    ReplyDelete
  2. 😂meh, varför knussla med vinet, sådär gör jag jämt... och hålla i stadigt måste man ju få göra så man inte spiller 😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alla gör som de själva vill! Det är nog lite på skoj jag skriver det här. Men jag tycker det ser lite fult ut och börjar smaka konstigt när man tar så mycket åt gången. Och jo, hålla i stadigt förstår jag att man måste göra om man fyller glaset ända till kanten ;)

      Delete
    2. Heh, mina smileysar som skrattar så tårarna rinner kom tydligen inte med, min kommentar var också lite på skoj :)

      Delete
    3. Hehe jag gissade nästan att det var några glada gubbar som lämnade bort ;)

      Delete
    4. Hahah bra karro! :D / Mia

      Delete
  3. Haha alltså dedär med vinet är så sant! Det brukar störa mig också. Men sen då det är sådär "hörrni vi far ti Ollis om 5 min!!" å man har halva vinflaskan kvar så nog fyller jag själv också vinglaset till kanten typ, håller i kupan och häller i mig väldigt ograciöst. Men inte på restaurang liksom. :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kul att höra att nån håller med! Haha nej scenariot du beskriver känner jag också igen - och då har man nog inte tid att tänka på vett och etikett längre ;)

      Delete
  4. Du har så rätt! Ser rött varje gång när någon skriver "bae". Man ba - please. don't. :D // Jenni - http://jennimott.blogg.se

    ReplyDelete
  5. Haha hög igenkänningsnivå måste jag medge!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alltid kul att höra att folk stör sig på samma saker :D

      Delete
  6. Håller SÅ med om de fyra första!! :D fattar inte varifrån de där orden/uttrycken kommer och hur de kan ha blivit så populära?!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa eller hur, jag förstår inte heller :'D

      Delete
  7. Nu känner jag mig uråldrig då jag aldrig förr hört bae och googlade "bae meaning" (ps. jag är yngre än dig) :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så är det ibland, inte kan man alltid hänga med i alla svängar ;)

      Delete
  8. jag tycker det är bekvämare och stabilare att hålla i kupan, men fyller inte glaset till bredden för den sakens skull, max halvfyllt för mig.. ;) Använder aldrig de där orden dock...

    ReplyDelete
    Replies
    1. BRA, ingen bör använda dem!! ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!