1 Karolinas Kaos: 10 random fakta om mig

Saturday, October 10, 2015

10 random fakta om mig

1. Jag kan inte skriva blogg om någon ser vad jag skriver. Alltså om t.ex. Challe sitter bredvid mig och ens råkar titta på skärmen i en sekund när jag skriver så måste jag vända bort datorn för att kunna koncentrera mig. "Du får läsa sen som alla andra", brukar jag säga. Superdryg. (Haha, ser nu att Carro har nämnt exakt samma sak i sin lista, men jag lovar, den här punkten har legat i mitt utkast länge!)

2. Ibland blir jag nästan förskräckt när jag hör min mammas exakta ord komma ur munnen på mig. "Håll tallriken under så det int smular över hela Finland!" är en klassiker.

3. Jag kan inte hålla växter vid liv. Det går bara inte. Jag har försökt många gånger eftersom jag tycker att det vore fint med nån söt liten blomma i lägenheten, men nej, alla blommor hatar mig.

Den har stackaren överlevde kanske en månad...

4. Jag har åkt snowboard sedan jag var 12 år gammal. En dag bestämde jag mig bara för att jag ville vara "en sån där cool tjej som åker snowboard" och sen den dagen har jag aldrig stått på ett par slalomskidor igen. (Throwback: Ylläs 2013)

5. Jag älskar att göra upp eld. Alltså inte på att tända eld på saker, utan att göra brasor. Pappa har alltid tyckt att det är något som alla måste kunna, så jag har tänt elden i spisen, sedan typ, 10 års ålder?

6. Jag noterar alltid hur folk håller i besticken när de äter. Jag vet inte varför, men jag registrerar det liksom alltid. Misstänker det är mamma som påverkat mig här också.

7. Jag är en sån där människa som faktiskt dricker de där 1-2 rekommenderade vattenlitrarna varje dag.

"Ta ett glas vatten" = mitt svar på allt

8. Jag vågar knappt gå runt i lägenheten efter att ha sett på någon spännande tv-serie/film på kvällen. Badrummet är värst, där jag tror att mördarna gömmer sig antingen bakom duschdraperiet eller i bastun. Småkutar alltid mellan wc och sovrum sen haha!

9. Jag föredrar mina ägg löskokta eller vändstekta med hel (och lite lös) äggula.

10. Jag hatar ljudet av naglar mot 'svarta tavlan' och naglar mot slinkiga tyger. Studiehalaren är värst, the pain varje gång man går på wc på sitzer alltså! Jag ryser bara av tanken på det ljudet. Får börja ta med mig vantar tror jag.

Före en sitz, mars 2014!

Här finns fler saker-ni-kanske-inte-visste-om-mig-listor:
Del 1del 2del 3.

10 comments:

  1. Haha, vi är rätt så lika på många punkter. Äggen ska vara löskolta eller lösstekta och så kutar jag runt också efter att ha sett nåt läskigt på tv. :D och i vårt hushåll får jag inte röra något som är grönt för då är det definitivt dött efter några dagar. (Fick plantera om sambons palmer på vår första dejt ???!!!! Och de dog, hahahha)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah, så typiskt, så hade det nog gått för mig också tror jag :'D

      Delete
  2. Whaaat, åker du också snowboard?! :D

    ReplyDelete
  3. Ettan är som jag hihi :D Jag kan inte heller hålla växter vid liv, men jag har en växt som är levande nu sen min födelsedag i april *peppar,peppar* :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj oj oj, bra jobbat!! ;) Det hade jag aldrig klarat av haha!

      Delete
  4. håller med dig om punkt 8. Läskigast är det ju om man är ensam hemma hihi! :)

    ReplyDelete
  5. håller med på flera men ettan stämmer riktigt bra! Klarar absolut inte av att någon sitter och ser på, eller ens råkar kolla på skärmen då jag skriver :'D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha exakt, det är så irriterande!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!