1 Karolinas Kaos: Tips på mellanmål utan mjölkprodukter

Wednesday, September 30, 2015

Tips på mellanmål utan mjölkprodukter

En annan sak jag (åtminstone tillfälligt) avstår från förutom bröd och andra snabba kolhydrater är mjölkprodukter. Ingen mjölk, ingen ost, ingen yoghurt, inget smör osv. Så när jag skulle käka frukost blev alternativen plötsligt ganska få, eftersom jag brukar äta antingen just bröd eller yoghurt/kvarg till frukost.  


Men som vi alla vet är hungern den bästa kocken och jag plockade fram nötter, bär och en halv banan. Först mixade jag nötterna så de blev nötkross, sen skivade jag den halva bananen och till sist tinade jag upp lite blåbär och hallon. Sen mosade jag ihop allt med en gaffel så det blev en röra och sen var det bara att hugga in. Blev riktigt gott och precis lagom mättande - passar perfekt som mellanmål eller frukost!

12 comments:

  1. Ser verkligen gott ut! :) Bra tips!

    ReplyDelete
  2. Det finns ju mig massor med olika produkter som är helt mjökfria, allt från yoghurt till "mjölk" o allt där emellan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo jag köpte nån slags havremjölk idag som jag ska testa om är nåt för mig, men mjölkfri yoghurt har jag nog inte hittat ännu! Iofs är det här så nytt för mig så jag har knappt hunnit söka efter såna produkter :D

      Delete
    2. Isåfall kan jag rekommendera Alpros yoghurtar, de e super goda! Finns oftast o samma i hylla som 1l yoghurtarna :)

      Delete
    3. Jaha nämen vad intressant, visste inte att det fanns sånt faktiskt haha! Tack för tipset :)

      Delete
  3. Alpros produkter är mjölkfria. Har testat en vaniljyoghurt av det märket, smakade helt ok :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var som fan! Har missat att det finns såna produkter. Kanske för att jag aldri behövt avstå från mjölk förstås. Tack för tipset, ska testa! :)

      Delete
    2. Finns med kokos-smak också såg jag häromdagen, kanske kan va gott hehe

      Delete
    3. De sku säkert va gott, måst testa!

      Delete
    4. Rekommenderar starkt den med kokos smak, super god! :) och ett tips på "glass" när man är snål, kokosmjölk som du förvarar i kylen, mixa den med valfria frysta bär (jag brukar söta med honung men jag undviker också socker). Vips har du glass! Förutsätter ju att man gillar kokos då men.. :)

      Delete
    5. Tusen tack för tipset! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!