1 Karolinas Kaos: Recension av Yves Rocher-produkter

Thursday, September 10, 2015

Recension av Yves Rocher-produkter

I somras gjorde jag min första beställning från Yves Rocher och nu när jag har hunnit testa produkterna tänkte jag berätta åt er vad jag har tyckt om dem. Det var jag och mamma som tillsammans beställde ett stort paket med bl.a. schampo, balsam, duschgel, deodorant och läppomada.

Läs punkterna 1, 2 och 4 för recension av dessa!

1. Schampo + balsam - 7,90 € för båda, kombinera själv [här]
Jag har varit riktigt nöjd med båda, men eftersom jag missbrukar balsam tog den tuben slut ganska snabbt. Ett riktigt bra pris för så bra produkter tycker jag ändå, mitt hår hölls rent längre än vanligt! Ett plus för den fräscha doften. Men för omväxlingsskull ska jag nog testa något annat schampo nästa gång jag beställer, kanske deras silverschampo.

2. Duschgel (vanilj) - 6,90€ för en stor flaska [länk]
Min absoluta favorit!! Den doftar så gott att jag skulle vilja dricka upp den, jag skojar inte. Jag brukar låtar den verka på kroppen i någon minut extra bara för att doften ska hålla i sig lite längre, och det gör den också! Så går man runt och typ sniffar på sin egen arm resten av dagen. Rekommenderas varmt!

3. Hudkräm med lugnande kamomill - 3,90€, finns [här]

4. Läppomada - 1,90€ styck, välj smak [här]
Jag köpte smaken karité senast, eller shea nut är det väl, och läppomadat i sig var helt fantastiskt. Jag hade haft spruckna mungipor i säkert en månad, tills jag testade detta och till min stora förvåning försvann det på några dagar. Sjukt! Men nästa gång ska jag nog ta vanilj, kokos eller jordgubb (eventuellt alla tre), det är mina absoluta favoritdofter! Hade helt missat dem senast.

5. Vaniljparfym - 6,50€ [länk]
Ja som ni märker är det vanilj jag är inne på hehe...

6. Handkräm - 2,50€ [här]

7. Hudkräm för brösten (what?) - 16,40€ [länk]
Enligt produktbeskrivningen är den här krämen alltså framställd speciellt för brösten och ska dra ihop huden och göra brösten fastare. Låter som humbug i mina öron, men den har fått fina recensioner och visst blir man lite sugen på att testa haha.

8. Mascara - 14,90€ [här]
Enligt min mor är det här den bästa mascaran någonsin och om man ska tro alla recensioner så verkar mamma faktiskt än en gång ha rätt. Ska testa den här snarast!


Presenterbjudandet är i kraft till den 26 november.

Dessutom får man en present på köpet om man beställer nu, antingen ett paket med hemligt innehåll (värde 40€) eller någon av de andra produkterna ovan. Det sista alternativet är att de planterar ett träd istället för att skicka en present åt en - hur fint är inte det då? Men samtidigt himla lockande med överraskningspaketet också haha... Tåls att fundera på!

Med rabattkoden AUTUMN5 får man fram till söndag (29.9) 5€ euro rabatt om hela köpet överstiger 25€. Klicka här för att komma till Yves Rochers förstasida.  Inlägget innehåller affiliatelänkar.

6 comments:

  1. Den där mascaran e såå braa!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad bra, jag beställde den nämligen idag :D

      Delete
  2. Jag har också provat duschgelen! Den doftade sååå gott!! :)

    ReplyDelete
  3. jag funderar på deras silikon-fria hårolja som jag tror hör till samma serie som hårprodukterna du skriver om. Samt en av deras parfymer :) Och lite annat smått, bloggade faktiskt om mina senaste YR-cravings nyligen ;) --> http://marvelicious.blogg.se/2015/september/yr-cravings-2.html#comment

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag ska nog testa något sånt jag också. Det finns så mycket av YR som jag skulle vilja pröva, finns ju en heeeel del produkter verkligen! Jo jag såg ditt inlägg faktiskt, alltid kul med tips :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!