1 Karolinas Kaos: Örtdroppar mot virus och bakterier

Thursday, September 24, 2015

Örtdroppar mot virus och bakterier

Jag har ju berättat om min förkylning som aldrig ville gå om. I över tre veckor hade jag varit sjuk och symptomen blev inte bättre vad jag än gjorde. Åt hälsosamt, vilade så mycket jag bara orkade, drack citronvatten och te med honung, åt vitlök, ingefära, allt det där - inget hjälpte. Till sist började jag googla på lite naturliga mediciner (eftersom förkylningen inte berodde på bakterier fick jag ingen antibiotika) och fick upp ögonen för Echinaforce.


Jag tyckte att flaskan såg bekant ut och jag tror att mamma har haft den hemma under min uppväxt så jag bestämde mig för att testa detta. Jag läste på lite om dropparna och de är alltså helt naturliga och gjorda på ekologiskt växtextrakt. Enligt undersökningar är dropparna både bakterie- och virushämmande, de fungerar alltså mot alla sorters förkylningar. Ju tidigare man tar dem desto effektivare är de, man kan alltså ta dem redan vid första förkylningssymptomen för att förebygga, men det går också att ta dem när förkylningen redan brutit ut, som jag gjorde. Här kan ni läsa mer om Echinaforce.

Jag hade börjat få riktigt ont i halsen och det verkade bara bli värre, ag var fullständigt utmattad varje morgon och halsen var full med gula fläckar och såg riktigt vidrig ut. Så tog jag Echinaforce i tre dagar, tre gånger om dagen - och förkylningen var som bortblåst. Det är helt otroligt, jag kände skillnad redan efter första dagen! Så detta är dagens tips till er. Vägrar din förkylning ge med sig? Fungerar inte huskurerna? Då kan jag varmt rekommendera dessa droppar! De kommer alltid att finnas i mitt skåp från och med nu. Här har jag listat några andra tips som fungerar förvånansvärt bra vid olika förkylningssymptom.

3 comments:

  1. Echinaforce gav alltid min mamma oss när vi var små och var förkylda eller hade feber! Även när vi hade öronvärk dränkte hon en bomullstuss och så fick vi ha den i örat :) Fungerar utmärkt bara man använder den som du skrev, flera gånger om dagen i flera dagar :) Älskar naturliga mediciner!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jättebra grej ju, kommer så att börja ha det här hemma :D

      Delete
  2. Jag har använt detta i några år, vissa gånger verkar det ha funkat, men andra gånger har jag blivit sjuk ändå - möjligtvis kan det iaf ha kortat ner tiden jag varit sjuk de gånger som förkylningen inte hållits borta.. Har på sistone kombinerat detta med oregano-droppar som heter candimin (superstarkt och sägs vara naturens egna antibiotika som är effektivt mot både virus och bakterier, samt vårtor, svamp etc) och jag har hittills lyckats hålla bort flunsor/förkylningar när jag har kännt att nåt är på gång :) Oreganodroppar ska dock inte intas på tom mage eftersom det är väldigt starkt som sagt, man ska heller inte överskrida dosen. Googla för mera info :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!