1 Karolinas Kaos: Halv åtta hos Fanny och Andreas

Monday, September 21, 2015

Halv åtta hos Fanny och Andreas

Hej! Jag tänkte berätta lite mer om vad jag sysslade med i lördags. Vi har inlett världens roligaste grej med mina jeppistjejer (och killar), nämligen Halv åtta hos mig. Ni vet vad det går ut på, alltså: ett par i taget lagar trerättersmiddag hemma hos dem och så håller vi på så i så många veckor det tar. Hur kul?! Jag var inte alls med och planerade det här men är så glad att någon kläckte idén! 

Fanny och Andreas var först ut som värdar och jag måste säga att de satte ribban högt. Huvudsaken var såklart ändå att umgås och ha det kul tillsammans, så vi ger inga poäng åt varandra, vilket jag tycker är lika bra. Alla är vinnare, som vi säger på Peffan haha.

Joanna, Anna, Daniel, Andreas, Malin, Malin, Miki & Tommy.

Förrätten: minisvamppaj på grönbädd. Yum!

Höstig dukning passade perfekt!

Varmrätt: fisk- och skaldjursgryta med aioli och lökbröd. Sååå otroligt gott, jag kommer att kräva recept på den här rätten! Efterrätten glömde jag att fota men den bestod av skogens bär med kinuski.

Efter maten spelade vi spel och som alltid blir det högljutt och mycket heta känslor med det här gänget! 


Skrattade så vi grät!

Vid midnatt traskade vi iväg till stadens hotell och avslutade kvällen på dansgolvet. Sjukt kul!
Tack alla underbara för en fantastisk kväll, ser redan fram emot nästa gång!

8 comments:

  1. Vad roligt! Vi hade något liknande för några år sen med två av mina barndomskompisar, det är riktigt roligt.

    ReplyDelete
  2. Men så sjukt mysigt ni ser ut att ha haft de i helgen!! Saknar er<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja faktiskt helt perfekt kväll! Saknar dig också <3

      Delete
  3. Vi gjorde samma i mitt kompisgäng fö ett par år sen, men vi laga bara efterrätter :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha härligt, funkar de också ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!