1 Karolinas Kaos: Fynd från Turkiet

Tuesday, September 8, 2015

Fynd från Turkiet

Jag shoppade faktiskt inte så mycket i Turkiet i år, men lite småsaker fick jag med mig hem ändå. Bland annat dessa ursöta necessärer som kostade två lira styck, eller så fick man tre stycken för fem lira. 5 turkiska lira motsvarar alltså 1,50€. För alla tre. 

Perfekt för mynt, spännen, smycken, mediciner eller vad som helst som annars flyger runt löst i väskan. 
Jag är så förtjust i att de ser ut som små söta orientaliska mattor!

3 comments:

  1. dessa necessärer är så behändiga, har själv två stycken som jag fick typ på köpet då jag köpte en solhatt ^^ Använder de främst som små plånböcker i lilla partyväskan då den vanliga plånboken tar lite för mycket plats :) Har haft de i typ 6-7 år och de är fortfarande fina! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja de är ju så härliga! Kul att höra att de håller så länge, hoppas mina också gör det.

      Delete
  2. så fina! jag brukar använda min till att förvara ipoden i när jag ligger på stranden, då blir den int sandig och äcklig :) förr hade jag också min digikamera där, eller så passar den bra att ha småpengar i ifall man int vill släpa med sig hela börsen, då typ ti stranden.

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!