1 Karolinas Kaos: Förkylning och skolstart

Tuesday, September 1, 2015

Förkylning och skolstart

Så var den första skoldagen avklarad och jag är helt slut! Fast det beror främst på att jag har gått och dragit på mig en riktigt seg förkylning. Det började med feber under sista dagen i Turkiet och fortsatte med ont i halsen, hosta, täppt näsa och ögoninflammation när jag kom hem. Härlig start på skolåret haha, men det var ändå roligt att träffa allihopa igen. 

Jag har laddat upp med diverse värkmediciner och halspastiller och hoppas på snabb återhämtning. Ögat försöker jag behandla med huskurer som att badda med saltvatten och kamomillte vilket lär vara bra vid ögoninflammation. Jag vill verkligen inte ha någon antibiotika nu, så det är väl bara att försöka vila ut den här förkylningen så gott det går. Som tur har jag riktigt lugnt schema den här veckan, imorgon och på torsdag har jag bara en lektion och på fredag är jag ledig!


Vi hade det så mysigt här igår kväll och idag blir det förstås tv-kväll igen. Det bästa med hösten!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!