1 Karolinas Kaos: Ett stop kan gå i tusen bitar

Friday, September 18, 2015

Ett stop kan gå i tusen bitar

Hej på er! Idag landade min syster i Vasa klockan nio på morgonen och strax efter det kom hon och pappa och hämtade upp mig från lägenheten. På vägen hem till Jeppis stannade vi i Oravais på frulle och i eftermiddag har jag och Elvira varit och hälsat på mommo och moffa. Just nu sitter hela familjen här hemhemma framför Idol. Har ätit mammas lasagne och varit i bastu ikväll, så himla skönt! En riktigt bra fredag med andra ord.

Mamma har gjort det så mysigt i vardagsrummet 

Det skedde dock ett litet missöde när jag steg ur bastun lol... Jag hade haft med mig ett stop vatten, ställde det på badkarskanten när jag hoppade in i duschen och när jag sen ryckte åt mig handduken smällde förstås glaset rakt i golvet och gick i tusen bitar. Blött golv med tusen glasbitar på är alltid kul att städa upp, speciellt när man står barfota och naken mitt i det hela haha. Nåväl, det redde upp sig efter lite blod, svett och tårar. Bokstavligt talat.

Imorgon ska vi föra in några säckar av kläder till såna som behöver dem mer än oss just nu. Det känns faktiskt bra att få det gjort! Jag har samlat ett par påsar på balkongen i Vasa under en längre tid som jag har tänkt att antingen ska till loppis eller till välgörenhet - och i dagens läge känns det valet ganska självklart. Nu ska jag återgå till Idol, ha en skön kväll!

4 comments:

  1. Åååh så mysigt! Men synd med stopet, brukar aldrig sluta bra när man har med sig glas i bastun :'D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja verkligen :) haha nej precis, tror det blev sista gången jag gjorde det...

      Delete
  2. En lite orelaterad fråga, men använder du fortfarande den hemgjorda deon du skrev om för ett tag sen? Tycker du i så fall fortfarande att den är bra? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Japp, använder den varje dag och är jättenöjd! Utan att överdriva den bästa deodoranten jag nånsin haft! Blev jättehärlig med vaniljdoft i :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!