1 Karolinas Kaos: En födelsedagspresent, ett spontanköp och en fantastisk standupshow

Sunday, September 27, 2015

En födelsedagspresent, ett spontanköp och en fantastisk standupshow

I torsdags var jag i skolan från 08:30-15:45, alltså heeela dagen lång. Det är sällan vi har så långa skoldagar nu för tiden, men det gick förvånansvärt smärtfritt ändå. På kvällen kom Daniela hit en sväng (eller ja, det blev väl ett par timmar ändå!) och lämnade över en present åt mig! Hur gulligt? Jag blev så glad! Jag fyller alltså år den 18:e oktober och hon skulle inte komma till Vasa på en stund så jag fick en present redan nu. 

Här har Daniela skrivit lite om kvällen. Det är alltid lika kul att träffa henne - och nu har vi redan gjort planer tills det att hon och Niko kommer hit nästa gång, så det ser jag fram emot massor!


På fredag fick jag en plötslig craving för att spela Nintendo, så när Challe sa att vi skulle gå till Pelimies och kolla lite hängde jag direkt på. Så kom vi ut därifrån med dessa saker haha. Världens fynd också, fick allt det här på bilden för en spottstyver. Så nu har här spelats Super Smash Bros! 


På lördag var det dags för standup i Schaumanhallen i Jakobstad! Janne Grönroos, Anders Helenius och Magnus Betnér skulle uppträda med helt nytt material och jag, Zacke och Challe hade köpt biljetter flera veckor på förhand. Biljetterna hade skickats hem per post och jag hade hela veckan gått och tänkt att jag borde stoppa ner dem i någon väska så att jag bara inte skulle glömma dem... Och gissa vad? Halvvägs hem från Vasa slår det mig: BILJETTERNA ÄR KVAR PÅ KÖKSBORDET!!! Förstås. Som tur var det inget problem eftersom jag hade fått bekräftelse per mail och det dög vid kassan. Men ett onödigt stressmoment blev det, så dumt av mig att glömma dem!

Janne Grönroos!

Magnus Betnér! 

Glömde att fota Anders Helenius så ni får en till bild på Magnus istället!

Showen var helt suverän och man fick verkligen skratta nonstop i två timmar. Alla de här killarna är otroligt duktiga på att skämta om aktuella och provokativa ämnen utan att det blir på fel sätt. Betnér har länge varit min favoritkomiker och det stärktes nog ytterligare i lördags! Efteråt gick vi hem och åt middag med min familj och slutade kvällen framför tv:n med godis och film.

Idag, söndag, har vi varit och hälsat på Challes bror med familj och efter det for vi direkt till Vasa. I skrivande stund sitter jag och väntar på att köttfärslimpan i ugnen ska bli klar och efter att jag publicerat detta inlägg ska jag återgå till min gulliga Nintendo Wii ;) hoppas ni haft en skön helg!

4 comments:

  1. Låter som att du haft en härlig helg! :D

    ReplyDelete
  2. Vi har också på samma stand up här i Vasa, det var verkligen värt pengarna om vi säger som så. Skratta fick man :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!