1 Karolinas Kaos: Det här hade jag i min väska idag

Wednesday, September 16, 2015

Det här hade jag i min väska idag

För en tid sedan visade Emma vad som finns i hennes handväska  och jag tycker av någon anledning att sånt är så himla kul att läsa om, så nu vill jag också visa er vad jag har i min väska en vanlig skoldag! För lite mer än ett år sedan gjorde jag ett liknande inlägg, men då berättade jag vad jag hade med mig i handväskan under en jobbdag mitt på sommaren. Nu är det höst och handväskan har bytts ut mot min pålitliga gamla Marimekkoväska som jag fick av min syster när jag skulle börja gymnasiet, och även innehållet ser lite annorlunda ut.

Världens bästa väska 

Ser mer eller mindre ut som innehållet i första hjälpen...


Idag innehöll min väska en mapp i A5:ans storlek (världens bästa!), den blåa necessären för nödvändigheter som halspastiller, tuggummi, nässpray, handkräm, värktabletter, näsdukar och våtservetter... En rosa necessär för pennor, en rosa plånbok, en necessär för småpengar, en rosa kalender, nycklar - och kanske det viktigaste av allt: en take away-mugg.

Härmed utmanar jag alla bloggare att också göra ett sånt här inlägg. Länka gärna här under om ni gör det, för jag tycker att det är så intressant att läsa vad folk slarvar med sig i sina väskor!

8 comments:

  1. Jag ska göra det senare i veckan el nästa vecka :)

    ReplyDelete
  2. Jag gjorde i somras så länkar den, har ungefär samma sak i nu också så :)) http://jenna.ratata.fi/blogg/article-63517-390562-i-min-vaska?categories_63517=7630

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nice, ska kolla in ditt inlägg! :)

      Delete
  3. Kul inlägg! :D Jag hakar på och gör det imorgon. :)

    ReplyDelete
  4. Om jag inte minns helt fel så borde det finnas en sån fredagsfråga i bloggburken min.. så under året kommer jag nog visa vad som finns i min väska också. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skoj, ska hålla ögonen öppna :D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!