1 Karolinas Kaos: Alternativ till tortillabröd

Monday, September 28, 2015

Alternativ till tortillabröd

Idag for jag och Challe och handlade när jag kommit hem från skolan. I affären blev jag sugen på tortillas, så vi plockade på oss lite ingredienser till det också. Den här gången valde jag att äta med vitkål som "skal" istället för det vanliga tortillabrödet. Egentligen skulle jag ha isbergssallad, men fick tydligen hjärnsläpp och tog fel i affären. Av diverse orsaker försöker jag nämligen att sluta äta (bl.a.) bröd helt och hållet och jag hade hört att det skulle vara gott med just isbergssallad som substitut, så jag ville ge det en chans. Men det blev alltså vitkål istället haha, men det funkade det också. 



Jag blev faktiskt positivt överraskad, för det smakade (nästan) lika gott som vanliga tortillas och efteråt var jag mätt, men inte svullen och med ont i magen. Perfekt alltså! Men jag kan tänka mig att isbergssallad är lite enklare att äta och kanske godare också. Så nästa gång ska jag testa det! ;) Vi ska se vad jag hittar på för andra roliga alternativrecept framöver, det kanske kommer fler tips i samband med att jag lägger om min kost en aning!

Och nej, den här gången uppstod inget gräl - tror inte att C var så sugen på min tortillavariant ;)

2 comments:

  1. Perfekt alternativ istället för brödet. Måste prova detta jag med nästa gång det nalkas tortillas :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!