1 Karolinas Kaos: 09:00-18:00

Tuesday, September 22, 2015

09:00-18:00

Väckarklockan ringer 09:00. Kliver upp och kokar kaffe. Dricker ett glas vatten. Tvättar ansiktet, borstar tänderna. Sätter mig i soffan med kaffet och läser lite nyheter och bloggar. Förhandsgranskar min presentation som jag ska hålla under dagens enda lektion, ändrar några småsaker och sparar. Klär på mig, sneglar på klockan. 09:35. Aaah, hela 40 minuter tills lektionen börjar. 


Sätter mig i soffan igen. Blinkar en gång och nästa gång jag tittar på klockan är den 09:58. Ojsan. Gräver fram första bästa byxor. Hittar inte min ljusa kofta som jag hade tänkt ha. Aj just det, den slarvade de ju bort i Melodys narikka i helgen. Jävla skitställe, jag hade ju tryckt ner tröjan i jackärmen, så att den inte på nåt sätt skulle kunna försvinna. Ska aldrig fara dit igen. Hittar en annan tröja som jag slänger på mig samtidigt som jag borstar håret. Tittar mig i spegeln. Mascara skulle nog göra gott också.

10:07. Knyter skorna. Var är nycklarna?! 10:11. Går in i hissen och åker fyra våningar ner. Kliver ut ur dörren och går de tjugo metrarna till ÅA. Kliver in i klassrummet 10:15. Samma sak varje morgon. Lyssnar på tre presentationer samt håller en egen. Min läsbiografi lyder temat och vi alla berättar om hur vi lärde oss läsa, vad vi läste i barndomen samt hurudana läsare vi är idag. Min presentation går helt okej, men känner att jag glömmer bort några punkter jag hade tänkt nämna. Nåja, nu är det gjort åtminstone. Streckar över ännu en deadline.


11:45. Lektionen slutar och jag går via matsalen och kollar vad det är för mat. Maletköttgryta, korv och en vegansk morotsrätt... Vad f... Går med bestämda steg hem och värmer upp gårdagens tacorester tillsammans med sambon istället. 12:40. Börjar läsa ett kapitel ur kurslitteraturen som ska diskuteras på morgondagens övning. Kryper på väggarna av rastlöshet. Tvättar kläder. Kokar kaffe. Läser bloggar. Hänger tvätt. Tvättar mer kläder. 14:00. Tar mig an kurslitteraturen igen. Två kapitel kvar. 14:30. Kollar ett avsnitt Radiostyrd. Skryter om att killarna i programmet favoritmarkerat min tweet igår. Challe blir måttligt imponerad. 15:00. Kämpar vidare med kurslitteraturen. Slinker i misstag in på några bloggar igen.

16:15. Läser mailen och blir påmind om att en av mina lånade böcker har förfallodag idag. Tvingar Challe att komma med mig till Tritonia samt stanna vid en postlåda på vägen. Skickar tillbaka glasögonen jag haft på prov. Har ännu inte bestämt mig för om det blir något köp.


17:00. Börjar fundera på vad vi ska äta ikväll. Varma smörgåsar kanske. Kollar att alla ingredienser finns hemma. Jepp, varma smörgåsar it is. 17:20. Börjar skriva det här inlägget. Fixar lite bilder till inlägget. 17:59. Inser att jag har hållit på med det här alltför länge. 18:00. Publicerar och fortsätter med kurslitteraturen. Nu finns det inga fler ursäkter.

2 comments:

  1. Hej! Jag tänkte bara säga att jag tror jag har exakt likadana glasögon som "nummer 2" av de du prövade. Jag tycker väldans mycket om dem men de har ett stort fel och det är att de lätt glider ner för näsan, de har svårt att hållas uppe och man måste rättat till dem hela tiden. Så är det iallafall för mig och när jag läste recensioner av dem på nätet (japp, jag gör sånt :D) så såg jag att andra hade kommenterat samma sak. Så tänk på det ifall du bestämmer dig för dem. När jag prövade bågarna så tänkte jag inte på det och nu borde jag skaffa nya, dels för det där med att de glider och dels för att styrkan ska justeras. Då vill jag gärna ha liknande som dem eftersom jag tycker om modellen :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Jaha just det, nämen det är bra att veta, tack för din kommentar! Jag tror jag vet vilket par jag tänker beställa faktiskt, måste få det gjort bara ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!