1 Karolinas Kaos: Så blir du av med cookie-rutan på Blogspot

Friday, August 7, 2015

Så blir du av med cookie-rutan på Blogspot

Det har kommit någon ny lag som kräver att man meddelar sina besökare/läsare att ens blogg använder cookies, därför har den där irriterande inforutan dykt upp på blogspot-bloggar på sistone. De hotar med att man kan bli bannad om man inte meddelar sina läsare om det här, men alltså... No shit att google använder sig av cookies? Så otroligt fånigt att de hittar på såna här regler... Det skulle inte störa mig om det vore en liten nätt ruta liksom, men när den täcker halva sidan och är, jag vet inte, skitful, så vägrar jag ha kvar den.

Som den hacker jag är har jag lyckats få bort inforutan med hjälp av lite html-koder, men för att inte bli slängd i finkan kan jag nu alltså då med detta inlägg samtidigt meddela att Google, eller Blogspot, använder cookies, och jag hoppas att ni samtycker. Nu har jag ju faktiskt meddelat och om min blogg skulle bli bannad för det så byter jag helt enkelt portal. Om vi alla bara kollektivt vägrar den där fula rutan blir de ju tvungna att stänga ner allas bloggar och det är jag ganska säker på att de inte kommer att göra.

SÅ HÄR BLIR DU AV MED SKITEN:












Här nedan kan ni kopiera koden direkt. OBS! Ta bort punkterna vid sidorna av "parenteserna". Jag var tvungen att lägga till dem för att koden skulle synas i den löpande texten.

<.script type="text/javascript".>
  cookieChoices = {};
<./script.>


"This site uses cookies from Google to deliver its services, to personalize ads and to analyze traffic. Information about your use of this site is shared with Google. By using this site, you agree to its use of cookies."

Ok? Bra. Nu vet ni att min blogg använder cookies, men slipper trycka "Got it" varje gång ni kikar in här. Lol.

2 comments:

  1. Ååh hoppas fler följer ditt tips! Har själv inte min blogg på blogspot men läser flera sådana och det är SÅ irriterande...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha jaa det hoppas jag också ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!