1 Karolinas Kaos: Lista på onödiga saker

Monday, August 3, 2015

Lista på onödiga saker

Taylor Swift
Alltså förlåt mig, men vilken tråkig människa hon är. Jag förstår inte hur hon kan vara så omåttligt populär. Hennes musik är intetsägande, hennes utstrålning är intetsägande, hela hon är bara intetsägande. Och alla hennes låtar handlar om samma sak: hennes ex. Det mest spännande kring Taylor Swift på sistone måste ha varit "bråket" med Nicki Minaj på twitter, men sorry Taylor, även det vinner Nicki.

Comic Sans
Denna förbannade font som en del människor fortfarande envisas att använda. Varför, VARFÖR?


Länkar som inte öppnas i ny flik
När man läser en blogg, klickar på en länk, och förflyttas från bloggen direkt till länken, istället för att den öppnas i en ny flik eller nytt fönster. Så. Himla. Irriterande.

Infofliken om Googles cookies
Det har dykt upp nån sån här ny inforuta på blogspotbloggarna och det irriterar ihjäl mig. Går det att få bort det på nåt sätt eller är man forever doomed att ha en sån där ful ruta där varje gång man öppnar sin blogg - eller besöker andra bloggar?

Seriöst?

Cancer
Avslutar med en lite allvarligare punkt eftersom jag tycker att det är förjävligt att det ännu år 2015 inte finns en ordentlig lösning på den här sjukdomen som fortfarande kräver alltför många liv. För ett par veckor sen klickade jag hem ett armband från UngCancer som driver kampanjen Fuck Cancer. All vinst går oavkortat till välgörande ändamål och hela deras koncept baserar sig på ideell verksamhet. Mitt lilla bidrag är visserligen en droppe i havet, men det är bättre än ingenting. 

6 comments:

  1. Håller med på varje punkt!

    ReplyDelete
  2. Tack! Håller nog med på varje punkt, och om jag blev glad då jag öppnade inlägget och läste att inte du heller är nåt fan av Taylor Swift 😉

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kul att höra att du håller med mig! :D

      Delete
  3. Håller med om varenda grej!

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!