1 Karolinas Kaos: Kravaller i Alanya

Monday, August 17, 2015

Kravaller i Alanya


Jaha, det känns så där lagom kul att läsa dessa rubriker några dagar före man själv ska till just Alanya. Visserligen ska vi bo på ett lugnare område en bit utanför centrum, men det känns ändå tråkigt att kanske behöva skippa Alanyas centrum helt bara för säkerhetsskull. Det har tydligen varit sammandrabbningar mellan nationalister och kurder där folk ska ha skadats, turister flytt från restauranger, polisen använt tårgas och det lär ha varit allmänt oroligt hela natten. I skrivande stund har det enligt nyheterna lugnat ner sig, men det känns ändå lite halvtrist att sånt här ska hända exakt nu.

Som tur har vi avbokningsskydd, men jag skulle nog bli besviken om vi var tvungna att ställa in den här resan helt i det här skedet. Jag känner spontant att äh, det kommer inte att hända oss något. Men visst, å andra sidan har Turkiet varit lite instabilt på sistone... Vi får avvakta och se helt enkelt. Hur hade ni reagerat?

4 comments:

  1. Usch, faktiskt lite obehagligt med oroligheterna i Alanya just nu! Jag skulle nog ändå åka iväg, om det inte visar sig att det blir ännu värre. Med god tur har det lugnat ner sig tills ni ska iväg. Hoppas det så ni får njuta av resan fullt ut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lite trist jo, vill inte ens behöva fundera på sånt när man ska iväg på resa! Men jo, troligtvis åker vi nog också iväg, så länge det inte börjar spränga några bomber där... Vi ska hoppas på det bästa!

      Delete
  2. Jag ska åka dit om en månad. Har hela tiden varit helt chill, å ja har sett flera åkt iväg endå. Men visst funderar man lite extra nu, när man läser lite om all skriverier om stället för tillfället.
    Dock har jag inte hört så mycket än endå, så jag inte skulle åka. Håller tummarna det blir bättre! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tänker också lite så, men i söndags & måndags hade turister alltså blivit varnade för att gå in till centrum och bads hållas på sina hotell... Känns ju sisådär. Men nåja, tur att vårt hotell ligger på stranden om det skulle ske igen hehe. Vi håller tummarna på att det hålls lugnt!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!