1 Karolinas Kaos: Kräftor och sensommar

Tuesday, August 4, 2015

Kräftor och sensommar

När mamma och pappa hojtade att det var dags för kvällsmat i lördags tänkte vi att det skulle vara något enkelt och vanligt, men så möttes vi av en rödrutig duk som det stod kräftor, rosé och tända ljus på. Rena rama lyxen i mina ögon! Det hade blivit mörkt ute och det doftade så där som det gör när det börjar bli höst. Vi tog på oss tjockare tröjor och satt ute länge och bara njöt. Sensommaren alltså, det måste vara den absolut bästa årstiden.


Om jag nånsin gifter mig ska det helt klart vara just på sensommaren, när det blir lite kyligt mot kvällen och man kan tända en massa lyktor och ljus för extra stämning, men ännu är sommaren inte helt förbi. Jag älskar den här tiden!

6 comments:

  1. Sensommaren är fantastisk! Å kräftor! <3 Får nog ordna kräftskiva snart nu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa, så underbar stämning på sensommaren :) och kräftor är ju sååå gott, synd att det är så mycket jobb för så lite mat bara ;)

      Delete
  2. Alltså JA! sensommar och höst e absolut bästa tiden på hela året!!

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!