1 Karolinas Kaos: Jag fick bort mitt smink, spydde fem gånger och tog mig hem

Tuesday, August 11, 2015

Jag fick bort mitt smink, spydde fem gånger och tog mig hem

Facebooks tidlinje-funktion är ju egentligen helt katastrofal. Trots att jag har rensat bort massor av gamla inlägg kan jag fortfarande hitta så sjuka saker där. Jag har samlat ihop några roliga och/eller idiotiska saker jag och mina vänner klottrat när Facebook ännu var nytt, anonymt och cheferna inte hade koll på en.




Hahah man skrev så mycket onödigt skit!!
Nuförtiden uppdaterar jag i princip aldrig min status...




Här hade vi haft en av de legendariska hemmafesterna...

...och här hade jag och Dressi varit ute på fuffens i Sthlm. 

Brukar ni kolla igenom era tidslinjer? Tycker ni ska göra det, det finns så mycket galet där som man har glömt bort helt och hållet. Jag får mig goda skratt varje gång jag kikar in där åtminstone. Dessutom kan man hitta ett och annat som kanske är bäst att ta bort helt och hållet...

16 comments:

  1. Jag har raderat massor.. sen finns det ju dendär funktionen "den här dagen" också, som tar grejer från ens vägg och visar vad du har gjort på just det aktuella datumet sen du blev medlem på fb. Allt utgående från din aktivitet den dagen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo jag har aktiverat samma funktion, tycker det är rätt underhållande faktiskt!

      Delete
  2. Alltså jag har ett par gånger rensat lite i min timeline och herregud så man får ta fram skämskudden, sku kanske va lika bra att radera allt på en gång bara :D Känner igen det där med att 2009 mest var uppdateringar om hemmafester och Farmville förstås, hahaha! Och på den tiden uppdaterade ju alla också i stil med "är i skolan". :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är nog en stor del av ens gamla uppdateringar man skulle kunna ta bort faktiskt! Ja alltså idag skulle jag nog inte skylta om hemmafester och krapula på facebook haha, men sen igen var ju inte FB lika stort 2008-2009 heller förstås.

      Delete
  3. Jag har haft ett likadant blogginlägg i utkastet i många veckor men inte vågat publicera det ifall någon skulle få för sig att börja snoka! :'D Jag har också varit den som uppdaterat massa, massa skit genom åren men fått bättre saker för mig att göra :D

    Tur vi har växt upp ;)

    H. Hon som har lagt timmar på att radera historien

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha jo snälla publicera det! Tycker sånt här är så underhållande :') men jo, tur man har ändrat (lite grann åtminstone) på dessa år!

      Delete
  4. Ja alltså shit! Man kan hitta så mycket onödigt trams som man inte förstår hur man kunde skriva ... eller täcktes? :D Har nog raderat en hel del jag också, haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja eller av vilken orsak man skrev det. "Är i skolan", "är hungrig", "är trött" osv haha, vem bryr sig liksom? Men FB var ju så nytt och ändå relativt anonymt på den tiden ännu, så kanske därför man täcktes åtminstone :D

      Delete
  5. Hahaha så kul! Nu måst jag själv gå o se på min tidslinje va jag har för tokerier där :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja man kan hitta allt möjligt! ;)

      Delete
  6. Jag lever enligt principen "syns inte, finns inte" och inbillar mig att om jag själv inte kikar på vad jag skrivit på Facebook för fem år sedan så gör inte andra det heller. Haha. Borde kanske ta mod till mig och radera massa skit trots allt, innan någon annan får för sig att snoka. :'D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha jo, lite så gör jag också! Kan inte tro att någon annan sitter och gräver i ens arkiv - men vem vet? :'D

      Delete
  7. Var det månne denna Norrena eller någon annan (antagligen Fredrik, hockeymålvakten) som haft äran att handla av dig? ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, kanske du har haft äran du också, men den där gången syftade jag nog på Fredrik! ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!