1 Karolinas Kaos: Inför Turkiet

Wednesday, August 5, 2015

Inför Turkiet

Om 15 dagar åker jag och Challe iväg till Turkiet! Precis som Maria och hennes pojkvän har också vi börjat nedräkningen nu. Det enda jag skulle behöva skaffa inför resan den här gången är en hatt. Förra året var det runt 35 grader varmt hela tiden och jag som är lite känslig för värme vill definitivt ta med mig en hatt den här gången, så slipper jag hålla på med dukar och andra kreativa lösningar.




Jag har en svart och en rosa bikini och trots att jag gärna skulle köpa tio till tror jag det får räcka med de två. Solglasögon har jag så många par att jag inte kan räkna dem, men just nu är dessa tre ovanstående mina favoriter. Är HELT såld på det röda spegelglaset.  Men sen var det den där hatten! Jag ska faktiskt en sväng till Vasa idag efter jobbet, så kanske jag hinner kurva in via någon affär och köpa en fin sommarhatt.

Vad annat kan jag behöva inför resan? Jag har solkräm, badhandduk, sommarklänningar, sandaler... Sen ska jag förstås gå en sväng via apoteket och köpa lite nödvändigheter därifrån också, som compeedplåster, aloe vera-gel, burana och allt det där. Men annars tror jag inte att det är så mycket ja måste fixa inför resan faktiskt, så det känns bra! Bara att ta en dag i taget nu och så vips befinner man sig i Turkiet igen ;)

4 comments:

  1. Ja, en hatt skulle verkligen vara praktiskt! :) Men jag ser dessvärre helknäpp ut i alla hattar som jag har testat, så keps får det bli. Hoppas att du hittar någon snygg hatt på stan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, ja huvudsaken är att man har något att täcka huvudet med när det blir för varmt! Vet inte om jag passar i hatt heller, men hoppas det ;) hittade dessvärre ingen på stan igår, bara en massa ulliga hösthattar, det kan man ju inte ta till Turkiet ändå haha...

      Delete
  2. Vi ska också till Alanya i början av September, ska bli såå härligt att komma bort lite :) Ser dock inte framemot att ta igen allt skolarbete jag kommer få men äh, en solsemester behövs efter denna sommar!

    En hatt borde jag också köpa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh vad skönt, det blir säkert en jättehärlig paus från vardagen! Tänk INGET på skolan under den veckan ;) kanske du kan försöka jobba in lite på förhand istället?

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!