1 Karolinas Kaos: Hallon och blåbär

Friday, August 14, 2015

Hallon och blåbär

Igår var jag verkligen igång från morgon till kväll. Vill ni veta hur dagen såg ut? Klart ni vill! Efter jobbet for jag en sväng via personalbutiken och handlade "lite" kött, sen skyndade jag mig snabbt hem, bytte kläder och for redan före kl. 16 tillsammans med mamma hem till mommo & moffa. Där bjöds det på mat före jag, mommo och mamma skulle iväg till en släkting som bor i närheten. Vi var välkomna dit för att ta för oss av deras hallon som de hade så mycket av att de täckte halva bakgården. HÄRLIGT, vad är nu lyxigare än egenplockade bär?


Efter att ha plockat i ett par timmar var vi många liter hallon rikare på var. Sen bjöds det på kaffe före vi fortsatte ut i skogen för att plocka lite blåbär också. Man måste ju passa på när man en gång har börjat på! Myggen var galna och det verkade som att någon hade varit där före oss, men nog fick vi ett par liter av den sorten också. 


Efter att ha plockat bär halva dagen kände man sig ganska trött, men efteråt for jag och mamma direkt till Prisma för att handla lite samt fara via apoteket efter lite resegrejer åt mig. Samtidigt passade jag på att föra tillbaka ett paket till R-Kiosken också. Så där fick jag avbockat många saker på en och samma gång! Nu tror jag att jag har det mesta fixat inför resan också, förutom den där förbenade hatten.


Paketet jag skickade tillbaka igår innehöll just två hattar som tyvärr såg bedrövliga ut. Jag har sökt med ljus och lykta både i affärer och på nätet, men det enda som finns i affärerna nu är höstiga ullhattar och allt på nätet ser tydligen förfärligt ut på mig. Så, what to do? Kanske får hoppas att det finns nån ful turisthatt åt mig i Turkiet helt enkelt. Nå, när vi kom hem från stan var det bara att börja packa eftersom vi idag flyttar tillbaka till Vasa! Vi kommer inte tillbaka till Jakobstad före det är dags för Turkiet heller, så det var en hel del saker som skulle packas ner. 

Och idag ska jag handla "lite" mer kött från personalbutiken, sen ska jag en sväng via banken, sen ska jag kurva förbi en kompis för att överlämna en present... och SEN hoppar vi i bilen och styr kosan mot Vasa, helg och dryga två veckors ledighet!

8 comments:

  1. Kolla på HM de har billiga och fina hattar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var från H&M jag beställde :/ skitfula på mig åtminstone haha!

      Delete
  2. Hej! Jag har förstått att du jobbar på Lady Line. Jag är intresserad av att börja träna där men hur jag än läser in mig på hemsidorna så förstår jag mig inte riktigt på priserna. Som jag förstår det så kan man hyra medlemsskap av någon, och jag har hittat flera som skulle passa mig men är man då tvungen att betala startavgiften också? Skulle vara glad om du orkade kommentera hur det fungerar att börja träna på Lady Line ang startavgifter, hyra medlemsskap och förbindelser. Eller om du vet av någon bra svenskspråkig länk att läsa sig in på :) Tusen tack på förhand!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Ja jag jobbade där förr, men notera att det inte är Lady Line längre utan nu hör till Wasa Sports Club, om det inte är Lady Line Ritz du tänker på förstås, men där har jag alltså inte jobbat. Lady Line i centrum är alltså numera Wasa Sports Club - Ladies Club & Spa. Så det är samma sak, men nytt namn! Men om det alltså är WSC Ladies du är intresserad av så kan jag berätta följande:

      Om du hyr medlemskap av en annan kund så kostar transferavgiften 10€ när ni gör avtalet, men någon annan startavgift behöver du inte betala. 10€ betalas alltså åt WSC, medan själva hyran av kortet betalas åt personen du hyr av. Sen om du vill ha ett eget medlemskap är det lite andra regler som gäller. Du kan läsa allt om medlemskap och hyrning av kort här: http://www.wsc.fi/Medlemskap

      Hoppas detta var till lite hjälp :)

      Delete
    2. Tack så mycket hjälpen och att du tog dig tid att svara. :)

      Delete
  3. Vad mycket bär ni plockade! :) Det är så mysigt att vara ute i skogen.
    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Japp, riktigt lyckad utfärd! :)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!