1 Karolinas Kaos: 10 påståenden - de rätta svaren

Thursday, August 6, 2015

10 påståenden - de rätta svaren

Vad kul att ni var så många som gissade vilka påståenden som stämde in på mig! Ni verkade tro att jag a) aldrig borstar håret och b) inte kan köra bil! Jätteroligt att se vad folk tror om en, men inte en enda av er gissade alla fyra rätt faktiskt. Här kommer nu de rätta svaren.


Jo, det har jag. Men hej, det händer väl alla nångång? Eller okej, kanske inte alla. Men det händer mig i princip aldrig eftersom min kropp inte verkar känna av när jag druckit "för mycket"... Men ja, det har hänt några gånger.


Förr var det här mer eller mindre en standardgrej, de sa liksom "Nämen hej Karro", när jag ringde spärrtjänsten. Nånej, men det hände lite för ofta att jag tappade bort plånkan förr. Men nu har det som tur inte hänt på flera år.


Jag har bytt några ord med honom på en nattklubb i Stockholm, men inget hångel, nej.


Okej, det här är inte helt sant, men jag ska berätta hur det gick till. Min underbara mommocykel som moffa byggt ihop åt mig hade blivit stulen och jag sörjde den verkligen. Så en dag när jag gick förbi ett hotell nära vårt hus såg jag min cykel där. Det gick inte att ta fel på den, den hade olika färgs trampor och en speciell sits. Så jag gick tillsammans med mamma genom buskar och skog, smög in på gården, lyfte upp cykeln och smet tillbaka samma väg. Det som var mest spännande var att vi såg att det satt några gubbar i fönstret där cykeln stod, men de råkade vara vända åt ett annat håll när vi var på gården. Puh!


Jag gillar att gå till tandläkare! Jag har haft tandställning i flera år, så att gå till tandläkaren var länge en rutingrej för mig. Jag är så otroligt tacksam för tandvården, om det inte vore för den skulle jag ha sneda tänder och fel bett. Nuförtiden försöker jag se till att gå på undersökning en gång i året för att kontrollera att tänderna är i skick!


Nej, snarare två gånger om dagen! Mitt hår blir lätt trassligt och det är helt otänkbart att inte borsta det varje dag.


Nej, jag har sluppit ställas inför ett sånt beslut.


Jag var nio år och gick tillsammans med en klasskompis hem från skolan. Båda var sugna på godis, men ingen hade pengar. "Men, kan vi inte ta lite då?", frågade min kompis och så bestämde vi oss för att testa. Vi blev upptäckta, jag berättade för mina föräldrar och jag gjorde aldrig om det. 


Det har hänt vid två tillfällen. En gång var det en kille som började hålla om mig mot min vilja, jag sa att han skulle släppa, han fortsatte kladda och jag varnade honom: om han inte släpper så slår jag. "Men komigeeen sluta vara sådääär", fortsatte han - och jag slog. Han blev skitförbannad och skrek att jag var sjuk i huvudet. Lol. En annan gång hade jag kanske druckit några öl för mycket och blev kallad en tyhmä vitun hurri av någon gubbe i korvkioskkön. Jag såg rött och ba eh POFF. Sen kutade jag.


Klarade både teorin och uppkörningen på första försöket.

6 comments:

  1. Haha, va kul att läsa rätt svar.. fast det var riktigt kul att gissa också. :)

    ReplyDelete
  2. kul att läsa svaren :) Det där med att inte borsta hår kanske många gissade på för att en del människor faktiskt typ aldrig behöver borsta sitt hår för det blir aldrig råddigt eller tovigt?! Förstår inte hur det är fysiskt möjligt, men jag känner två stycken som seriöst inte behöver borsta sitt hår, men gör det ändå nångång ibland bara för "sakens skull".. Mitt hår däremot är ju som en enda stor tova ibland.... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo det tror jag också, det är ganska vanligt att folk sällan borstar håret! Avundas dem faktiskt lite ;) men mitt blir också jättelätt tovigt, speciellt om det är fuktigt i luften!

      Delete
  3. Haha nääää ja som trodd stenhårt på Sean Banan :'D men väldigt rolig grej dehär ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah ja ni var några som trodde det! :'DD

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!