1 Karolinas Kaos: 10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

Thursday, August 13, 2015

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1


10 saker jag tycker om:
Fredagskänslan!
Alla mina nära och kära
Känslan efter träning
Att blogga
Rödvin 
Sensommaren
När man hittar något perfekt på rea
När ens favoritlåt spelas på radion/krogen
Makuunigodis
Känslan när man stiger ut ur flygplanet i ett nytt land

9 saker jag tycker mindre om:
När man duschar hos någon och det bara finns schampo
Att min mage inte verkar tåla bröd
Att min favoritsak att äta är bröd
När ens strumpa glider ner i skon
När folk inte svarar i telefonen
När man råkar trycka på reklamen istället för krysset och hamnar till App Store
Allt som nämns i denna kategori
Mjuka handdukar (!)
När man blir varm av att göra sig i ordning för fest (dusch, fön, plattång = jälkihiki när man ska välja kläder)

8 bloggar jag läser:
O r k a r  i n t e , ni får kolla här.

7 saker jag vill göra i framtiden:
Bo i ett eget hus
Älska mitt jobb
Resa till USA, Nya Zeeland och Australien
Se en Manchester United-match med Challe
Få barn
Ha en städerska
Interraila 

6 saker jag är rädd för:
Att någon nära ska gå bort plötsligt
Att bli svårt brännskadad
Att bli förlamad
Mörkret
Skräckfilmer
Prettomänniskor

5 platser jag tycker om att vara på:
På en strand med något kallt i handen
Sängen en lördagsmorgon
På skolan/jobbet 10 minuter före helg/semester
I Challes famn
På tåget

4 ord som beskriver mej:
Omtänksam
Lättunderhållen
Avslappnad
Glömsk

3 saker jag ser framemot:
Turkietresan
Att flytta tillbaka till Vasa
Att börja studera igen, faktiskt

2 bra filmer:
Black Swan
Moulin Rouge

1 bra låt:
Borde ha skrivit typ The Show Must Go On av Queen
men den första som dök upp i mitt huvud var Du Swipa Höger av Emil Berg...

1 comment:

  1. Vilken bra lista! :)
    Min mage verkar inte gilla limpa,, och jag som älskar att äta limpa :/
    Även cheesecake är så gott. Men magen gillar det inte.

    Att strumpan glider ner , är så drygt.. Särskilt på vintern. -_- '

    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!