1 Karolinas Kaos: Sommarcafé Stall NH

Wednesday, July 15, 2015

Sommarcafé Stall NH

Igår var jag, syrran och lillebror hem till mommo och moffa och for samtidigt till Sommarcafét Stall NH i Kållby. Caféet drivs av två 15-åriga tjejer som öppnat ett litet mysigt café i ett torp från 50-talet strax intill Stall NH. Caféet är otroligt hemtrevligt, med grusväg, hästar i hagen intill, en röd stuga med vita knutar, en gammal köksspis - och fantastisk goda bakelser. Tjejerna har också skapat en blogg där de bl.a. publicerar bilder från caféet och tipsar om recept på godsaker.

Caféet har öppet tisdagar, lördagar och söndagar 13:00-19:00 åtminstone hela juli.


Det säljs bl.a. cheesecake, kanelbullar, chokladbollar - och kaffe förstås.

En gästbok vid ingången.

I ett av rummen fanns en hög med gamla housewife-tidningar. Så ljuvliga!

Syskonen och moffa 

Lantlig och mysig inredning.

Blandning av nytt och gammalt. 

Som att vara i Katthult eller Bullerbyn. Verkligen idylliskt ställe att ha ett café på!

Gifta i 63 år, still going strong.

Moffa som hållit på med hästar hela livet träffade en liten vän 

Om ni råkar ha vägarna förbi Pedersöretrakterna ännu i sommar tycker jag absolut att ni ska ta en sväng via Kållby och Café Stall NH, adressen är Centrumvägen 450. Mer info om caféet hittar ni här.

6 comments:

  1. åh nämen va mysigt ställe :D

    ReplyDelete
  2. Ooh, nästan så jag måste pricka in en utflykt till Kållby i sommar känner jag. :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!