1 Karolinas Kaos: Resa bokad!

Friday, July 31, 2015

Resa bokad!

I ett par veckor har jag och Challe kollat på resor, men p.g.a. det dåliga vädret här hemma har resorna till värmen inte varit de allra billigaste. Igår hittade vi ändå ett erbjudande som vi inte riktigt kunde tacka nej till, så om tjugo dagar blir det en resa till Turkiet och Alanya igen! Först tvekade jag lite över att åka till samma ställe, men den här gången kommer vi att bo på ett lite lugnare område strax utanför Alanya, så lite nytt är det ändå. Dessutom har jag redan besökt ett för mig nytt land i år , så nu känns det här helrätt. "När du blir gammal är det inte de många resorna du kommer att ångra", tyckte Challe - och det har han ju faktiskt rätt i.





Alla bilder lånade härifrån.

Vi hittade ett riktigt fint hotell som ligger i princip stranden som dessutom erbjuder all inclusive med en massa godsaker dygnet runt. Lite för bra för att vara sant faktiskt, så vi slog till! Förra året bodde vi mitt i smeten i Alanya och trots att det bara var några hundra meter till stranden kändes det nästan för långt att gå i hettan. Men 50 meter låter perfekt i mina öron ;) Efter den här usla finska sommaren ser jag mycket fram emot att bara ligga på stranden i en vecka!!

10 comments:

  1. Åååååååh alla åker iväg nu tycker jag, så skönt!!! Och stället ser super snyggt ut ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas det är lika fint irl också! :D

      Delete
  2. Varifrån har ni bokat? :)

    ReplyDelete
  3. Så ljuvligt! :) Längtar också efter en resa söderut!

    ReplyDelete
  4. Ska faktiskt bli skönt! :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!