1 Karolinas Kaos: Minipiroger med blåmögelost

Monday, July 13, 2015

Minipiroger med blåmögelost

Inför ett knytkalas en gång frågade jag min kompis som studerar huslig ekonomi om hon hade något enkelt recept på något salt som jag snabbt skulle klara av att fixa. Det här var kanske två år sen och receptet hon gav mig har sedan dess varit en storfavorit för mig! Jag vet inte riktigt vad de kallas, men jag tycker de ser ut som små piroger och har därför döpt dem till det. Sharing is caring så nu ska också ni få ta del av det här suveräna receptet.

Inför mommos kalas i lördags.

Angående graderna och minuterna i ugnen tror jag det var 180 eller 200 grader i ca 15 minuter, men nu minns jag inte på rak arm. Men va int så uppställt, ni ser nog när de är klara och så står det väl anvisningar på smördegspaketet också.

Tyvärr är de ofta lite finare före gräddningen faktiskt, men himmelskt goda är de åtminstone när de kommer ut ur ugnen. Dadlarnas sötma blandat med den starka blåmögelosten är helt fantastisk - smakerna gifter sig verkligen med varandra. Om man inte gillar den starka blåmögelostsmaken kan man blanda ut med lite vanlig mjukost, men ta inte bort blåmögelosten helt. Lycka till och thank me later!

2 comments:

  1. Det där låter ju jättegott, älskar blåmögelost! Måste prova det någon dag.

    ReplyDelete
  2. Blir till att testa till nästa tjejmiddag :-)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!