1 Karolinas Kaos: Mina hårplaner

Monday, July 6, 2015

Mina hårplaner

Alltså hjälp, mitt hår! Jag minns inte när jag senast skulle ha haft så mycket utväxt som jag har i dagsläget, jag vågar knappt gå ut längre haha. Jag räknar dagarna, nästan timmarna, tills mitt frissabesök inkommande lördag. Dessutom minns jag inte ens när jag klippt mig senast, fast jag varje gång dyrt och heligt lovar att gå och klippa mig med åtta veckors mellanrum när jag sitter i frissastolen... Det ska bli så skönt att äntligen få bli lite sommarfräsch!

Det är faktiskt en ombre... #highfashion #ombre #lol

Jag har inte haft min egen hårfärg sedan åk 5-6 nånting, men 2007 var mitt hår faktiskt mer brunt än blont. Den här gången har jag med avsikt sparat utväxten lite längre eftersom jag ska göra en lite annorlunda färgning den här gången, nämligen en sombre/ombre. Övergången från mörk till blond ska vara mjuk och se naturlig ut. Här är mina inspirationsbilder:

Tycker det är så himla snyggt och fräscht!

Med en sombre hoppas jag att utväxten inte skulle bli synlig lika snabbt och på så sätt skulle jag spara håret från åtminstone lite slitage. Jag tänker mig ett lite mörkare botten blandat med min egen färg och så gradvis blondare mot topparna. Vill att färgerna ska gå i en lite kallare, askigare nyans. Åh, kan det inte vara lördag nu? Jag är så taggad!!

6 comments:

  1. jag ska å ti frissan på lördag :D :D bara att jag tänker gå åt ljusare hålle haha. Fösökte en gång fö länge sen be om en mörkare blond färg, men så blev ja brunett i misstag, så bättre att hållas såhär.. Men tror dedär blir supersnyggt på dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vilket sammanträffande! Ojdå, ja brunett vill ja ju int bli faktiskt... Men ja litar nog på dendär frissan ja ska gå till, så ska hoppas på de bästa! Om ja sen int trivs så ha ja åtminstone testa på tänker ja ;)

      Delete
  2. Spännande :D Hoppas de blir bra :)

    ReplyDelete
  3. blir säkert jättefint på dej! :)

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!