1 Karolinas Kaos: Jakobsdagarshelgen & Järven Games 2015

Monday, July 27, 2015

Jakobsdagarshelgen & Järven Games 2015

Jag tänkte berätta lite om min helg som har varit helt fantastisk! På fredagen träffades vi hemma hos Malin vid 19-tiden, sammanlagt tror jag vi var 13 personer. Där umgicks vi fram till elvatiden tills det var dags att åka in till centrum. Jag gick vidare till en annan förfest mitt i stan och ännu lite senare for vi till Stadshotellet. Slapp som tur köa och kunde genast gå ner och dansa röven av oss. Träffade också Kajsa där som jag spenderade största delen av kvällen med.

Det är så typiskt att alla människor man inte träffar så himla ofta samlas under en och samma helg, så man skulle vilja vara på tre ställen samtidigt. Hur som helst så hade vi som vanligt helt sjukt roligt på Melody (jag har typ alltid roligt där, är det något fel på mig?) och träffade en massa bekanta jag inte sett på länge. Jag hade tänkt vara ute "en stund", men som alltid när jag är ute med Kajsa var vi inte klara före valomerkki. 


På lördagen vaknade jag pigg och glad och supertaggad för fotbollsmatch, Jaro-HIFK kl. 16:00. Tyvärr slutade matchen med förlust 0-2, men så är det ibland! Efter matchen packade jag och Challe snabbt ihop våra grejer och for iväg till Wisaclub och årets Järven Games. Det finns en story bakom namnet "Järven" som jag är tvungen att berätta varje gång vi festar i Järvens namn... Jag blir lika förvånad och överrumplad varje gång haha, så nästa år får jag se till att förbereda en powerpoint eller något. Nåväl, här kommer lite bilder från kvällen! Här finns bilder från förra året. 

Sångbladet

Toastisarna

Wisap?

Sjukt god mat!

Tävlingar inspirerade av Fångarna på Fortet. Här skulle rören fyllas med vatten för att få ut en nyckel som sedan ledde till ett lås som skulle öppnas. Denna gren vann mitt lag Järvingarna.

Järvingarna spelar ölkubb.

Fin solnedgång i år också!

Boyzen

Hela gruppen på seino! Slavic Squats!

Jag hade tänkt fara in till stan på lördagen också, men plötsligt var klockan efter midnatt och det kändes lite onödigt att gå ut så sent. Dessutom bjöd Järvenfesten på dansgolv med strobolights, rökmaskin och ett ljudsystem som på vilken nattklubb som helst. När solen gick upp gick jag och Challe hem och vi kan tacka alla inblandade för ännu en fantastisk fest. 

Här hittar ni alla instagrambilder från årets partaj.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!