1 Karolinas Kaos: Ja e itt na ung na meir

Friday, July 24, 2015

Ja e itt na ung na meir

Tjena mors! Hörni, idag är det FREDAG och jeppisdagarshelgen är här, woop woop! Är ni taggade? Jag är! Det är så sällan det händer något här i stan, men just den här helgen brukar alltid bli lyckad. Igår for jag till Netti med Kajsa, Johanna och ett par stycken till. Där spelade The Rogues ljuuuvlig irländsk/skotsk/keltisk musik med fiol, flöjter och hela köret - I love it! Här kan ni se ett litet klipp från gårdagens spelning. 

Alias, bästa spelet!

Johanna och Kajsa

Det kändes som att terrassen förvandlades till en Sagan om Ringen-by när The Rogues spelade.

Efter att ha druckit en öl eller två gick vi vidare till Stadshotellet där Club Supreme hade ordnat Holiday Styles-evenemang: glow sticks, tv-skärmar, awesome musik och kalla drinkar. Riktigt kul med lite annorlunda DJ:s på Mellen för en gångs skull. Vi hann också gå en sväng via Skolparken för att lyssna på jeppisrapparen Alamaa, så jag hann alltså med 3/4 evenemang igår, vackert så!

Tack för en superrolig kväll!

Jeppis by night

Efter en timmes ivrigt dansande på ett lite för tomt Melody-dansgolv var det dags att gå hem för att ladda batterierna för nästa dag. Strax före midnatt kom vår chaffis och hämtade och jag somnade som tur "redan" före klockan ett inatt. Imorse när väckarklockan ringde 05:30 kände jag ändå att... Karro, to e itt na ung na meir.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!