1 Karolinas Kaos: Glutenfria chocolate chip cookies

Tuesday, July 7, 2015

Glutenfria chocolate chip cookies

På lördag är det som sagt dags för kalas hemma hos oss, så den här veckan går mycket till planering och bakning. Igår gjorde mamma bl.a. världens härligaste brownies medan jag testade på ett nytt recept som jag hittade på min kompis systers facebooksida, nämligen glutenfria chocolate chip cookies. Jag blev så positivt överraskad av det här receptet att jag måste dela med mig av det till er!


Du behöver bara dessa fyra ingredienser och tio minuter. Sätt ugnen på 180 grader och rör sedan ihop ingredienserna i en bunke. Forma degen till små bollar som du placerar ut på en plåt och trycker ut med fingrarna eller en gaffel. Grädda i mitten av ugnen i 8-10 minuter och vips har du gjort otroligt smarriga glutenfria cookies! För att göra dem ännu hälsosammare kan man använda osockrat jordnötssmör och riktigt mörk choklad. 
Namnamnam!

4 comments:

  1. ååååh ser ju supergott ut :'D måste ABSOLUT testa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var faktiskt supergott! Bilden är dock inte min egen, bildlänk finns om man klickar på bilden... ;)

      Delete
  2. Tack för tipset, ska testas!

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!