1 Karolinas Kaos: B l o g g b i k t e n

Wednesday, July 15, 2015

B l o g g b i k t e n


1. Hur många unika besökare har du per dag och önskar du att det var fler?
Ungefär 200-300 unika besökare per dag. Om jag skriver något som väcker mer uppmärksamhet kommer det in några hundra till. Jag tycker det är kul att ändå flera hundra personer tittar in här varje dag, det är mycket för mig liksom. Har aldrig haft som mål att få bloggen att växa, men the more the merrier och alla är välkomna osv, absolut.

2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?
Vissa dagar kollar jag säkert tio gånger, andra dagar kollar jag inte alls.

3. Önskar du att din blogg vore större?
Nja alltså, visst, klart jag inte skulle tacka nej att ha en stor blogg och därmed också kunna tjäna pengar på något som är så kul! Men jag tycker att bloggar blir hetsiga och rentav dåliga när det märks att skribenten kämpar för att få fler läsare. Jag känner att jag vill vara mig själv, hålla bloggen som jag vill ha den och sen får läsarna komma och gå hur de vill.

4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?
Nej, inspireras kanske, men om jag kopierar skriver jag alltid ut källan, som t.ex. till det här inlägget har jag lånat listan härifrån.

5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?
Väldigt många frågor kring det här nu... Att vinna något pris kanske, eller att någon skulle erbjuda sig att fixa en ny design och header åt mig haha!

6. Ställer du upp din mat snyggt innan du äter, bara för att få en blogg- och instragramvänlig bild?
Ibland, jo. Åtminstone försöker jag fota ur snygga vinklar. Men jag dukar inte extra snyggt eller strör bär vackert runt min smoothie bara för att det ska upp på bloggen. Däremot fotar jag det gärna om jag en gång orkat duka extra fint.

7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”
Ja på de två första, nej på det sista. Köpa något särskilt bara för att det blir snyggt på bloggen? Verkligen inte!

8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga?

Nej, bloggtorkor kommer och går men tröttnat har jag aldrig gjort hittills. Nu när min dator är på reparation blir det lite jobbigt och tröttsamt, men sånt är livet och ni har många inlägg att vänta när jag får tillbaka datorn.

9.Vad tycker du om affiliatelänkar?
Bryr mig inte så hårt.

10. Tar du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat?

Ibland känner jag att det är irriterande när jag inte hinner blogga och får lite "ångest" över att det är tyst på bloggen ett par dagar, MEN jag tar inte stress över det. Hellre får den stå tom än att jag ska börja få magsår över något så banalt som en blogg.

11. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg?
Jag delar i blogg-grupper, men inte så mycket på min egen facebooksida längre. Allra smidigast skulle ju vara att laga en fb-sida för bara bloggen, men det känns så himla vemtrorjagattjagär. Sen när jag har några tusen läsare kanske! ;)

2 comments:

  1. Nej hördu, skapa du en fb-sida nu genast! Jag gjorde ett efter 2 dagar med min nya blogg just för att det är smidigast och ännu ingen har ingen spottat på mig och min högfärdighet på stan. :) Sen ger det ju möjlighet för folk som du inte är vän med på fb men som följer din blogg att få se dina inlägg direkt i sitt flöde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo fast din blogg är ju hysteriskt rolig också :D men jobdu har rätt, det skulle vara väldigt smidigt. Men ännu håller jante ett litet grepp om mig faktiskt!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!