1 Karolinas Kaos: 85-årskalas & Mellenhelakvällen

Friday, July 17, 2015

85-årskalas & Mellenhelakvällen

Här kommer en liten bildbomb från då vi firade mommos 85-årsdag hemma hos oss förra veckans lördag. Vi hade bakat hela veckan, dukat utomhus under tak, fixat långbord och plockat fram finporslinet. Halva släkten var på plats och det blev en riktigt lyckad fest och solen höll sig t.o.m. framme hela kvällen! Perfekt, med tanke på att det hade regnat hela veckan.

Lite havsinspirerad dukning.

Här hade vi plockat fram efterrätterna.

Älskar er så mycket.

Bordsdekorationerna hade vi gjort enkelt av barnmatsburkar.

85-åringen!

Godsakerna gick åt minsann!

Gräddtårtan som mamma gjort - prinsessan i mitten symboliserar givetvis mommo ;)


Efter kalaset hade det börjat bli lite kallt ute, så då var det bara att snabbt städa undan och gå in och värma sig. Precis när gästerna hade åkt hem frågade Kajsa mig om jag ville hänga med på en spontanare med henne och hennes pojkvän och jag tänkte why the hell not. Så jag for iväg hem till henne, drack några glas vin och fortsatte sedan till The Mighty Stadshotell aka Kladdgolvi aka O'Learys och Mellen. Där var allt sig likt, men sjukt roligt som det ändå oftast blir där!

Ett försenat tack till alla medverkande under förra helgen!

2 comments:

  1. Mums så mycket gott! Vilken tur ni hade att det inte regnade ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooja, har ätit rester hela veckan ;) jaa verkligen!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!