1 Karolinas Kaos: What to wear at Vasa stadshus?

Monday, June 15, 2015

What to wear at Vasa stadshus?

Ni har väl inte missat att FSB-tjejerna Maria och Ida-Marie har avslöjat att det kommer att ordnas en blogg-gala i november detta år - och att festen hålls vid Vasa stadshus! Seriöst, hur coolt är inte det? Här kan ni läsa Vasabladets artikel om galan. Jag är riktigt imponerad faktiskt och börjar i smyg titta på klänningar redan nu. Hoppas verkligen att jag har möjlighet att delta när det är dags!

Caroline skrev ett inlägg om klänningsfunderingar och jag vill dela med mig av mina tankar också. Spontant tänker jag att gala betyder långklänning, eller vad tycker ni? Här är några godingar jag hittade efter lite snabbt sökande på de där vanliga hemsidorna...

Kanske marinblått? Stiligt och elegant, skulle passa fint i novembermörkret. 1, 2, 3, 4

Svart är alltid stilrent och säkert, här med lite guldiga utsmyckningar. 1, 2, 3, 4

Kanske någon nyans av rött? 1, 2, 3, 4

Som tur är det ännu länge till den 21:a november, för jag äger inga långa klänningar och vet inte alls vilken stil jag ska satsa på. Hinner förstås ändra mig ca 100 gånger på dessa månader, så kanske får återkomma när galan närmar sig helt enkelt. Jag tänkte avsluta med några bilder på svenska bloggare från Finest Awards i Sverige.






Alla färger, former, modeller och stilar verkar vara okej i Sverige åtminstone. Hur tror ni det blir här då, hurdana kläder kommer att dominera på den finlandssvenska blogg-galan? Hur som helst tycker jag att det är otroligt kul att Svenskfinlands bloggvärld växer och att det händer grejer även här! Ska ni gå på galan? (Nu ser jag förresten att Ida-Marie har skrivit ett inlägg med ännu mer info om galan, kika in här för att läsa det!)

16 comments:

  1. Amen tusan, du hitta ju normala å snygga klänningar :D Själv tror ja hårt på att ha en så icke-förväntat klänning på mig. Å helst frassen i famnen. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, man kan nog hitta mycket konstigt och roligt också, men skulle ha varit lite härmigt av mig :D frassen skulle ju vara en sjukt cool accessoar, men då kan nog inte jag sitta nära dig åtminstone (allergisk...), men kanske får slänga in lite mediciner före festen för säkerhets skull ;)

      Delete
    2. Åh nää. Frassen får lämna hemma. Vill ju no sitta nära dig :D

      Delete
  2. AH men dehär had ja ju int ens börja tänka på.. SMART att va ut i god tid! :D å snygga dessutom!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ja jag e minsann ute i god tid, endast 5 månader på förhand ;) vågar inte köpa nåt nu ändå ifall jag skulle ändra mig!

      Delete
  3. marinblått skulle nog bli hur fint som helst :)

    ReplyDelete
  4. Tack Karolina för bra inspo :D nu fick du mig galaklännings hooked.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, så lite så :D kul att det smittar av sig!

      Delete
  5. Åååh vilka fina! :D Både marinblått och rött känns som säkra kort på en gala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Håller med dig! Sen tycker jag alltid att svart är klassiskt, slår liksom aldrig fel... Kommer att bli svårt att välja känner jag på mig! :)

      Delete
  6. Ååh, jag är så påväg! Får börja leta galaklänning nu redan.. Tror jag kör på en kort modell, trivs bäst i sådana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det gör ju egentligen jag också, allra bäst i byxor!! ;) Men tänkte om jag kanske för en gångs skull skulle klä mig riktigt festligt. Får se!

      Delete
  7. jaaaa Karro, VI ska gå på bloggala :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!