1 Karolinas Kaos: Varför jag älskar min pojkvän

Thursday, June 4, 2015

Varför jag älskar min pojkvän

Idag fyller Challe, min pojkvän, sambo och själsfrände 25 år. Det är tio år sedan jag blev kär i honom nu. Tio! Och idag blir han halvvägs till femtio. Tiden bara rusar. Vi hinner väl blinka en gång och så står vi plötsligt där och säger "Höhhö, halvvägs till 100 nu!". Jag fick en fråga på bloggen för ett tag sedan som löd något i stil med "Vad älskar du med din pojkvän?" och jag tänkte svara på det idag.


Jag älskar att han alltid kan få mig att skratta.

Jag älskar att han luktar så gott utan att ens använda parfym. 

Jag älskar att han är lugn när jag är hispig. 

Jag älskar att han är precis lagom: jag skulle inte kunna vara 
ihop med en svartsjuk blodigel, men heller inte med någon som inte bryr sig om mig. 

Jag älskar att vi har samma mål och ambitioner i livet.

Jag älskar att vi har samma intressen. (Att vi kan träna tillsammans, spela Playstation tillsammans, titta på fotboll tillsammans, laga mat tillsammans, läsa böcker tillsammans, resa tillsammans...)

Jag älskar att vi också kan ligga en hel dag på soffan utan att uträtta något alls - tillsammans.

Jag älskar hans plirögon. 

Jag älskar att han är smart, artig och vältalig, men samtidigt väldigt rapp i käften.

Jag älskar att han passar så bra in i min familj, och jag i hans.

Jag älskar att vi har samma grundprinciper och åsikter. Om så gott som allt
Folk har alltid sagt att jag är den kvinnliga motsvarigheten av honom och tvärtom.

Jag älskar att han tycker om att kramas med mig när vi tittar på tv-serier. Eller att han åtminstone gör det.

Jag älskar att han utan att gnälla bygger ihop mina IKEA-saker. 

Jag älskar att han kliar mig på ryggen varje dag. Det var typ mitt mål i livet: 
hitta en partner som kliar mig på ryggen på kommando.

Jag älskar att han köper godis åt mig när jag pms:ar.

Jag älskar att han respekterar mig och behandlar mig således. 

Jag älskar att han är romantisk ibland. Det betyder så mycket mer då. 

Jag älskar att han tycker om att baka och laga mat.

Jag älskar att han retas och ger mig lite motstånd. 

Jag älskar vår historia och jag älskar att det är meant to be. 

Vi på bröllop förra sommaren.

11 comments:

  1. Wow, man blir ju alldeles lycklig när man läser detta. Ni är så fina!

    ReplyDelete
  2. Åh så fint! :) Jag får lite lust att fundera ut en egen lista på varför jag älskar min pojkvän :)

    ReplyDelete
  3. Ni är för underbara tillsammans, och jaa, ni är nog meant to be! <3

    ReplyDelete
  4. Åh va fint!! :)
    Vi måst ses snart!! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihii! Jaa det måst vi <3 Hör av dig dirr du har tid att träffas!

      Delete
  5. Nu kommemterar ja jättelångt efter alla andra, haha, men de va så fint skrivet :) Så fina ni är med varandra!

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!