1 Karolinas Kaos: S o m m a r l i s t a n 2 0 1 5

Wednesday, June 10, 2015

S o m m a r l i s t a n 2 0 1 5

Dags för Ratatas sommarlista 2015!

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka?
Nästa vecka börjar jag jobba på Snellmans i Jeppis igen! Sen ska det firas midsommar också.

Tre saker du vill göra i sommar.
Sola och bada. Och resa iväg till varmare breddgrader igen om det inte blir varmare i juli.

Tre saker du INTE vill göra i sommar.
Stressa, tänka en sekund på skolan, frysa.

13.06.2014... Det var kallt i juni förra året också!

Vad blir din sommarplåga 2015?

De här låtarna.

Landet eller stan?
Jeppis/Vasa, bästa sommarstäderna. Finns både "stan" och lande här.

Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?
Hägg, syren, nyklippt gräs, grillat kött


Vad grillar du helst?
Rediga biffar! I BBQ-marinad från Snellmans heheh.

Vad är sommarmat för dig?
Ovan nämnda biffar. Och massa frukt och glass. Jordgubbar!

Sommarjobb - ångest eller glädje?
Glädje!

Två snelkku-selfies från förra sommaren. Vissa dagar har man mer att göra, andra mindre...

Vad är din värsta sommarinsekt?
Myggorna, helt klart. De första betten för året gör mig alltid helt sjukt svullen också, ser ut som att jag blivit biten av någon gigantisk orm eller nåt...

Vilka böcker ska du läsa?
Gräset är mörkare på andra sidan, Fifty Shades Freed, Torka aldrig tårar utan handskar - Sjukdomen

Har du tänkt besöka några särskilda platser?
Powerpark, Fäboda och kanske Umeå. Inte jättelånga resor inplanerade med andra ord. 

Hörde ni att det har kommit en ny berg-och-dalbana till Power Park som går från 0-100km/h på 1,9 sekunder! Jag älskar nöjesfält, jag kan aldrig bli för gammal för dem tror jag. Bild från förra sommaren.

Vad är det somrigaste plagget du har?

Sommarklänningarna antar jag.

Sommarregn - ja eller nej?
Regn och åska är mysigt ibland, absolut. Speciellt om jag är på jobbet haha.

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?
Att orka träna trots jobb varje dag. Gick sisådär förra sommaren.

Och till sist - din bästa sommarrutin!
Väckning 05:45, jobb 07:00-15:00, sola/bada efter jobbet om det finns möjlighet, gå och sova före midnatt. Samma sak måndag-fredag. Njut fullt ut varje helg och börja sen om från början. Vips så är det september. 

2 comments:

  1. Nice lista :D får jag sno den? Glädjer mig att se Umeå på listan :D :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jomen såklart, den e nog int min från början :D hehe ja, men de e ännu "kankse" ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!