1 Karolinas Kaos: Piffat till rummet

Wednesday, June 17, 2015

Piffat till rummet

Förra sommaren levde jag i princip i en kappsäck. Jag orkade helt enkelt inte fixa till mitt rum hemma i Jakobstad eftersom jag bara såg det som min tillfälliga sovplats. Mina saker låg exakt överallt och hela rummet såg ut som ett bombnedslag. I år bestämde jag mig för att göra det hemtrevligt, jag ska ändå vara här i nästan tre månader. Så samma dag vi "flyttade" till Jakobstad började jag fixa till rummet lite!

Jag har...
- tagit ner ett par gamla rullgardiner
- hängt upp spetsgardiner
- lagt gamla kläder jag inte använder i en sopsäck
- organiserat kläder, skor och accessoarer i skåpen och hyllorna
- hängt upp alla mina smycken och bälten på samma ställe
- hängt upp två tavlor
- fixat en litet sminkbord åt mig
- bytt lakan

Jag vill ännu...
- byta ut mattan
- hitta någon filt som får fungera som sängöverkast 

Och voilà, så här ser det ut på mitt rum nu!










Nu känns rummet mysigt och harmoniskt och nånting som jag känner att är skönt att komma hem till efter jobbet. Här ska jag nog trivas i sommar! Såklart har jag alltid trivts hemma i mitt rum, men jag ska se till att verkligen hålla ordning den här gången också - och det är nog mycket lättare om man har en bra grund att utgå från.

6 comments:

  1. Bor din pojkvän också där eller bor han hemma hos sina föräldrar? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Han bor hos sina och jag bor hos mina, men ofta sover vi hemma hos varandra också, så vi bor i princip på två ställen i sommar. Som att vara tonåring igen haha! Men det funkar bra faktiskt, kul att vara hem-hemma tycker jag :)

      Delete
  2. Ojoj jag längtar nog till åbo och eget hem igen jag... tkr de böri räck med hem-hemma nu renn lol. Så skönt att ba få gö exakt va man vill då man int bor me en massa andra haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja tycker nog de går riktigt bra än så länge faktiskt, men jo, nog e de ju helt annat än att bo själv o ha egna rutiner o egna regler :D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!