1 Karolinas Kaos: Mina senaste skönhetsfavoriter

Tuesday, June 9, 2015

Mina senaste skönhetsfavoriter

För en dryg månad sedan fick jag hem två paket på posten som var fullproppade med skönhetsprodukter. Nu har jag testat dem och vill dela med mig av några tips eftersom jag varit urnöjd med så gott som alla produkter.

Mina nya favoriter!

Wella SP Luxeoil 

Den här oljan från Wella innehåller argan-, jojoba-, och mandelolja och är helt klart den bästa håroljan jag nånsin använt. Den återfuktar håret och ger det glans - utan att göra det flottigt. Håret blir helt silkeslent och mjukt! Den kostar strax under 30€ och är väldigt dryg, så den är definitivt prisvärd. Dessutom doftar den helt u n d e r b a r t, det går inte ens att beskriva. 

Nyx Wonder Stick

Det här med contouring är relativt nytt för mig, jag brukar bara använda lite solpuder på käkbenen för att framhäva dem, men that's it. Men på sistone har jag ramlat över så många tutorials för contouring på pinterest och youtube att jag kände att jag ville prova på jag också, så det fick bli den här pennan. På baksidan av förpackningen finns en liten snabbguide, så den här produkten är lite som en "contouring för nybörjare". Lätt att använda och sitter bra hela dagen/kvällen.

Bed Head Tigi Straighten Out

Det här är ett stylingserum som fördelas i håret före man fönar det. Tillsammans med värmen från fönen och/eller plattången gör det håret rakt som ska hålla även om det blir fuktigt i luften. Mitt hår börjar annars locka sig så fort det blir lite fuktigt i luften, men hittills har denna produkt hållit vad den lovat. Jag gillar de flesta av Tigis produkter faktiskt, och så även denna.

La Roche-Posay Effaclar Duo +

Den här produkten har jag skrivit ett inlägg om förr: det kan ni läsa här. Det är en produkt som jag inte klarar mig utan, den har typ räddat mitt liv. Så fort jag glömmer bort att använda den en dag dyker det upp småfinnar här och där, men den här håller dem borta. Bäst!!


Den mångomtalade beautyblendern.

Helt huvudlöst att betala 20€ för en foundationsvamp, tänkte jag. Sen läste jag alla recensioner och tänkte att om denna har ett snittbetyg på typ 4,9/5 av 1000 röster så måste det ligga någon sanning i det. Jag började kolla runt på youtube och alla verkade ju vara helt frälsta av den här svampen, så jag bestämde mig att ge det en chans. Och ja, jag är helt frälst jag också. 

Så där hade ni mina senaste skönhetstfavoriter, kanske ni hittade några tips ni också!

10 comments:

  1. Åh tycker också så mycket om beauty blendern, bästa skiten någonsin! Jag funderar på dendär La Roche-Posay Effaclar Duo +, använder du den som ansiktskräm eller med ansiktskräm? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa den är SÅ bra! Ibland blandar jag Effaclar-krämen med någon lätt ansiktskräm (typ Erisan), men ofta använder jag den helt ensam också eftersom den funkar lite som en ansiktskräm då den även är återfuktande :)

      Delete
  2. Nu tog jag tag i saken och lade in en beställning på La Roche-Posay Effaclar Duo + produkten, har läst så mycket bra om den nu på många olika ställen så nu skall jag allt prova, och hoppas jag slipper min problem hy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas den funkar för dig också, håller tummarna! :)

      Delete
  3. Åh, den där oljan låter riktigt lockande! :) Är den t.o.m fri från silikoner och mineralolja? Isåfall är det mycket möjligt att jag också slår till på en.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den är suverän! Oj, det har jag faktiskt ingen koll på, men jag tror nog att den åtminstone innehåller silikoner, men det gör ju väldigt många hårprodukter. Annars får man nog nästan hålla sig till oliv- och kokosoljan ;)

      Delete
  4. Hur använder man beutyblendern? Skall den vara fuktig eller torr? Har såå många gånger haft den i handen men aldrig ännu gått till kassan, 20 € känns som så mycket.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den ska vara fuktig men inte blöt. Man doppar den i vatten och låter den suga åt sig ordentligt, klämmer sen ut vattnet och torkar den helst ännu med papper efteråt, sen är det bara att köra! :) Det finns massa tutorials på youtube också, t.ex. här: https://www.youtube.com/watch?v=0RgBfSrwNAI

      Delete
  5. Minns att tvätta beautyblendern efter varje användnind bara! annars kan den börja mögla, och det är ju inte så trevligt :) Älskar btw min beautyblender! här är en som snackar om sin mögliga beautyblender.. https://www.youtube.com/watch?v=N1CCUlAurxM

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!