1 Karolinas Kaos: Mdina, den tysta staden

Wednesday, June 3, 2015

Mdina, den tysta staden

Mdina "Den tysta staden" är Maltas f.d. huvudstad som grundades ca 1000 år f.Kr. På vägen hem från Comino körde vi via denna och gick runt där en stund. Det är alltid otroligt fascinerande att se så gamla städer och så gammal arkitektur - som att kliva rakt in i medeltiden nästan. Jag är superglad att vi tog oss tid att åka dit. Här kommer nu en bildbomb från Mdina!

Så här såg Mdina ut på avstånd, en helt avskild liten stad uppe i bergen. 
Den fick mig att tänka på typ Gondor ur Sagan om Ringen.

Ingången till gamla stan.

Vackra byggnader överallt.

Vyn från utsiktsplatsen.

Smala, slingriga gator

Mysiga caféer

Emir & Sofia

Älskar de här balkongerna!

Någon gammal dörr

St. Peter Street

Så här såg det ut överallt, så mysigt! Hade kunnat strosa runt längs dessa hur länge som helst.

Jag tog säkert 100 bilder under vår ändå relativt korta vistelse i Mdina, men här var de vackraste detaljerna jag ville visa er. Jag har också filmat en hel del under resan, så jag ska så småningom börja klippa ihop en liten Malta-film också. Alltid roligt med rörliga bilder från resor också tycker jag. So long!

Tidigare Maltainlägg hittar ni här:
1, 2, 3, 4

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!