1 Karolinas Kaos: En sommarhelg i Vasa

Monday, June 29, 2015

En sommarhelg i Vasa

Så var man tillbaka i Jakobstad och jobb igen efter en härlig helg i Vasa. I fredags for vi till Vasa mot kvällen och när vi kom fram lagade vi mat och lite kvällssnacks. Sen tittade vi bara på tv-serier resten av kvällen. Så himla skönt att bara ta det lugnt och varva ner efter en jobbvecka. 

På lördag kväll mötte jag upp Daniela vid Faros. Jag hade aldrig varit dit förr, så det var superkul! Det hade varit dåligt väder på dagen, men solen tittade fram precis när vi skulle ses, så vi kunde sitta utomhus. Är riktigt imponerad av Faros, det var fräscht, snyggt och mysigt - och personalen var supertrevlig. Dessutom älskar jag konceptet med restaurang/bar på en båt vid en hamn. Kommer absolut att besöka igen!






Lånade bilderna av Daniela! Jag hade tagit med mig systemkameran, men glömt  minneskortet hemma...

Igår kväll började vi fara hemåt till Jeppis vid 21-tiden, men var inte hemma före elva... Först hamnade vi i en bilkö strax före Oravais p.g.a. en olycka på riksåttan och sen var det kö från K o v j o k i till B e n n ä s p.g.a. vägarbeten (och alla som skulle hem från Suviseurat). Men nåja, det var en lite spännande upplevelse det också. Som tur hade vi vatten och annan färdkost med oss så vi orkade!

2 comments:

  1. Menar du inte kö från Kovjoki till Bennäs.. eller? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Potatoe, potato... ;) nej men man svänger väl av mot Markby där jag menar, kanske det heter Kovjoki då haha!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!