1 Karolinas Kaos: De senaste (lata) dagarna genom mobilen

Friday, June 5, 2015

De senaste (lata) dagarna genom mobilen

Hej på er!  Det blir ganska många lata dagar då man har semester, men oj vad skönt det är. Efter ett stressigt skolår känns det som att jag är värd det faktiskt. De senaste dagarna har jag egentligen inte uträttat något speciellt alls, men tänkte ändå kort uppdatera er lite grann. 

Jag hemma i Jeppis i onsdags.

Okej, jag har ju sagt att jag aldrig skulle börja använda dessa 90-tals chokers igen, men när jag på skoj tog på mig det här halsbandet stannade jag upp framför spegeln och bara gillade det. Drog på mig min ljusa jeansjacka och kände mig som Ebba Hultkvist under sina glansdagar. Nå, jag kan åtminstone lova att jag aldrig skulle använda de där som ska se ut som tatueringar.... Tror jag. Snart har jag väl tunna ögonbryn, mörk läppenna och alltför uppklippt hår och undrar vad som hände. 

Hello there, utväxt... Nå, eyeliner on point iaf!

På tal om hår så beställde jag en frissatid i dagarna också. Det fanns inga lediga tider förrän i mitten av juli, men då ska jag äntligen fräscha upp sommarfrillan som jag känner att håller på att bli en enda gigantisk utväxt. Men det var med avsikt som frissan inte satte slingorna så tätt i utväxten senast, eftersom vi den här gången ska göra något lite annorlunda. Det är alltså en planerad utväxt om man kan säga så. Ja, ni kan säkert gissa vad det är jag ska göra med mitt hår. Ser  mycket fram emot det!

Jag och Challe igår på väg till Vasa.

Efter att ha firat Challes 25-årsdag igår åkte vi tillbaka till Vasa igen. Planerna för helgen är ännu öppna, så vi får se vad det blir till. Jag är lite sugen på Strampen faktiskt, men det ser ut att bli regn imorgon och då kan man ju inte sitta på uteservering. Jag hann vara ute en stund i solen idag åtminstone, gick till bryggan och lapade sol en stund och bara njöt. Mer sånt tack!

Kändes som 20 grader när det var vindstilla.

Älskar den här stan!

Idag har vi varit och handlat, lagat mat tillsammans och nu spelas det lite Playstation här. Ska snart hoppa i dusch och typ lacka naglarna eller något annat produktivt. Kanske dricka den femte koppen kaffe också. Stånk, tungt det här med semester!

2 comments:

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!