1 Karolinas Kaos: Dagens dissar

Tuesday, June 23, 2015

Dagens dissar

Jag älskar diss-listor, vet inte riktigt varför. Det är så kul att känna igen sig i saker man irriterar sig på, antar jag. Ellen och Susanna har nyligen skrivit varsin sån här lista och jag kände igen mig i bådas, så därför vill jag nu också bidra med lite saker som jag irriterar mig på.


Folk som säger "no offence". Det följs alltid av något elakt, t.ex. "No offence men den där din kompis är ju en riktig idiot", "No offence men den där tröjan är so last year", "No offence men vad ful du är". Som att det där lilla uttrycket skulle göra din elaka kommentar o-elak liksom. Så om någon säger "no offence" - bli offended. Rakt av.

Folk som slickar ens bil i bakändan utan att köra förbi. Alltså, antingen kör du om eller så håller du ett avstånd. Tänk om jag plötsligt måste slänga mig på bromsen! Jag brukar trycka lite lite på bromsen såna gånger, bara för att bromsljusen ska blinka lite, då jävlar får de bråttom att sakta in.

Pinsamma möhippor/svensexor. Jag har sagt det åt mina kompisar och till all lycka håller de med mig - om det nångång blir aktuellt med bröllop och möhippa kan jag garantera att jag drar tillbaka inbjudan från den som skämmer ut mig under min möhippa. Jag förstår inte grejen med att springa runt på stan i ful utstyrsel, spela diverse instrument för butiksbiträden för att tigga pengar, eller, kanske värst av allt, gå runt med nån jävla skylt där det står något om sista chansen och gratis kramar. Seriöst, vad fan? Hatar ni era vänner eller?

Bloggare som laddar upp 25 bilder på sin outfit. Jag förstår att man vill visa 3-4 olika bilder på outfiten, typ framifrån, bakifrån och kanske någon närbild osv. Men när vissa bloggare laddar upp vad som känns som en miljon identiska bilder efter varann blir jag lite trött och scrollar snabbare.

När man tankar bilen och har betalat t.ex. 20€ och det känns som att tiden från 19€ till 20€ är trehundra år. Jag blir lika förbannad varje gång och överväger alltid att lämna det på 19,50€ i ren protest, liksom nej helvete heller att jag står här och väntar på att pumpen får urklämt de sista dropparna. Slutar dock alltid på samma sätt, väntar snällt och svär lite inombords och får kramp i handen för att jag försöker tanka snabbare - som att det skulle gå.


Vill be om ursäkt åt min älskade mormor för alla svordomar i detta inlägg. 

13 comments:

  1. Roliga observationer! Väldigt befriande att läsa folks diss-listor. Och alltså, de där idioterna som kör fast i en...man skulle vilja bromsa så de kör in i en och sen ge dem en rejäl käftsmällssamba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha jamen visst är det! Mm exakt, och dessutom är det deras fel om en sån sak händer, så de skulle bli tvungna att betala för bilarnas skador dessutom hehe...

      Delete
  2. åh, bra idé det där med att bromsa in bara lite lite grann då någon kör farligt nära, ska försöka minnas det! :) Är det något som stör mig i trafiken så är det just såna idioter som tror att de har specialregler och att de har nånsorts övermänsklig reaktionsförmåga så att just de såklart hinner reagera och bromsa in bilen tillräckligt på en bråkdel av en sekund då jag hamnar att nitbromsa och att dennes bil dessutom har superförmågan att bryta mot naturlagarna.. Förstår inte riktigt vilken kroppsdel de tänker med, inte är det då huvudet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det funkar faktiskt oftast! Nej det finns verkligen många idioter i trafiken, man undrar ju varifrån de allihopa kommer...

      Delete
  3. Ååh, jag håller sååå med om pinsamma möhippor! Förstår inte varför man måste få hjälp med att skämma ut sig när man klarar det galant själv i vardagen :D Jag skulle nog också dra mig ur och vara världens partypooper bara i ren protest :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, skönt att höra att nån håller med mig :'D ja alltså jag skulle bli så sur att jag säkert skulle förstöra hela festen jag också...

      Delete
    2. Precis sådär tänker jag å! Jag menar, borde inte den blivande bruden få känna sig uppiffad och uppskattad den kvällen istället för att kläs ut till något helt tvärtom?! :D

      Delete
    3. Haha, vi har också diskuterat pinsamma möhippor i vårt flickgäng. Som tur är alla är av samma åsikt "ain't gonna happen"! Tack och lov!

      Delete
    4. Håller med dig Nadja! Precis så tänker jag också :D och skönt Janna att man är överens med kompisarna åtminstone ;)

      Delete
  4. idioterna som du nämner i andra punkten gör mig GALEN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tycker alla irriterar sig på just såna, ändå är trafiken full av dem! :|

      Delete
  5. Haha, sista punkten stör mej också nåt grymt varje gång jag tankar! Kul att nån annan också stör sig på samma sak :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!