1 Karolinas Kaos: Att gå utan destination

Tuesday, June 9, 2015

Att gå utan destination

Vilken skön dag det har varit. Det är knasigt hur mycket piggare jag blir när jag har mer att göra. Jag syftar på att jag igår började den där kursen jag nämnde och att jag idag vaknade med en massa extra energi. Så i morse bestämde jag mig för att gå ut på en promenad. Jag hade inte tänkt gå så långt, men vädret var så härligt att jag var ute i över en timme. 

Jag gick längs med stranden, genom skogen, längs vägar jag aldrig gått på förr - och jag njöt. Jag hade inte med mig någon pulsmätare, jag mätte inte hur långt jag gick, jag gick bara. Jag tog t.o.m. ut musiken ur öronen för att bara lyssna på naturen en stund och det var så otroligt rogivande. Jeez vilken yogi jag låter som nu, men jag kände verkligen så. Det var skönt att gå bara för att utforska och njuta, inte för att motionera, för att svettas, för att förbränna och för att prestera något. De sistnämnda fick komma i andra hand och det kändes lite befriande. 

Plockade lite ogräs på vägen hehe, så nu luktar det sommar i lägenheten!

När jag är ledig blir jag lätt så förslappad att jag inte förmår mig göra något annat än ligga på soffan hela dagarna. Jag tänker att jag ska hinna uträtta så mycket under de där lediga dagarna, men det händer bara inte. Samtidigt som jag inte orkar göra något får jag ångest för att jag inte gör något. Det är skönt att vara ledig i några dagar, men efter det vet jag inte vad jag ska göra av mig själv. Så den här kursen kunde inte komma lägligare.

En bild från promenixen.

Idag var jag på den andra föreläsningen som hölls kl. 16-18 och nu håller jag och Challe på att laga mat. Ikväll ska jag med riktigt gott samvete bara titta på tv-serier, läsa bloggar och faktiskt njuta av att jag är ledig imorgon - utan rastlöshet.

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!