1 Karolinas Kaos: Saker ni inte visste om mig (part 3)

Tuesday, May 19, 2015

Saker ni inte visste om mig (part 3)


Del 1 här och del 2 här.

Jag tar aldrig trappan efter att jag varit ute och sprungit eller pw:at. Jag hörde någon säga "Jag tog trappan förstås, jag hade ju varit ute och gått" och jag kände bara "VA?". Nej, om någon gång förtjänar man väl att ta hissen.

Första gången jag skulle åka flygplan (2006, 14 år gammal) fick jag helt out of nowhere en panikattack när jag satte mig i flygplanet: började hyperventilera och storgråta samtidigt som jag skrattade för att jag inte fattade vad som hände. Efter det har jag aldrig varit flygrädd, tänker mest "Störtar vi så störtar vi, det hjälper knappast att jag är rädd". Herregud vad makabert om jag faktiskt skulle ha varit med om en flygkrasch i fredags och så skulle det här tidsinställda inlägget dyka upp sen (det är onsdag när jag skriver detta...)

Jag spontanskaffade en traguspiercing under en festival 2010. Tycker fortfarande att det är ett jättefint ställe att ha ett smycke på, men mitt öra gillade det inte och jag var tvungen att ta ut den.


När jag var liten trodde jag att champinjoner hette svampingjoner.

Jag har alltid varit sportintresserad. När jag skriver att jag tittar på fotboll med pojkvännen gör jag det alltså inte bara för att jag är världens bästa flickvän hehe, utan helt enkelt för att det intresserar mig. Hockey, friidrott och olika skidsporter hör också till de sporter jag gärna kollar på. Det började med att moffa tog med mig på Jaro-matcher när jag var 7 år, sen har intresset aldrig svalnat.

Jag irriterar mig på människor i lokaltrafik, människor som på bussar/tåg eller varför inte flyg...
  • tar av sig skorna
  • talar högt i telefon
  • luktar illa (seriöst, ta en dusch före du åker kollektivt)
  • sätter sig bredvid mig när det finns andra säten lediga
  • äter (smackar och sörplar)

Det finns säkert hur mycket saker som helst att berätta, men det är så himla svårt att hitta på tycker jag. Jag vet ju inte vad folk faktiskt vet om mig och inte. Nå, fler såna här inlägg dyker säkert upp i framtiden nångång!

4 comments:

  1. svampingjoner, ååå va gullit!!! :D

    ReplyDelete
  2. Hahhahah lokaltrafiken.... Så rätt!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alltså ja stör mej på SÅ myki saker i lokaltrafik :'D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!