1 Karolinas Kaos: Golden Bay, Malta

Tuesday, May 26, 2015

Golden Bay, Malta


På lördagen väckte Sofia mig vid 10-tiden och vi hade alltså gått och lagt oss för fyra timmar sedan efter en natts festande. Jag var inte alls sugen på att stiga upp, men ville såklart åka med till Golden Bay som stod på schemat den dagen. Vi pallrade oss upp, packade väskorna och gick iväg till taxin som väntade på oss utanför. Golden Bay är en av Maltas bästa sandstränder som ligger ca 20 km från Sliema.



Som ni ser är Malta väldigt litet, man kan köra runt hela ön på bara ett par timmar. Från östkusten till västkusten tog det oss 30 minuter med taxi. Visserligen kör de som dårar på Malta, så med finsk hastighet kanske det skulle dröja lite längre. Golden Bay var en riktig härlig sandstrand och vattnet var alldeles underbart. Sofias kompis hade tagit med lax och potatis som vi grillade på stranden, hur gott som helst! Intill stranden fanns dessutom ett café där man kunde köpa något att äta och dricka, samt bara sitta och svalka sig en stund. Det var riktigt hett i solen den dagen och jag lyckades förstås bränna mig trots solskydd... Jag brukade aldrig bränna mig förr, vet inte vad som har hänt.

Grillen.


Så här bra bild fick jag av havet haha, orkade inte gå hela vägen ner till stranden med kameran...

Efter att ha legat på stranden så gott som hela dagen började vi samla ihop våra saker och söka oss hemåt. Dessutom blev det mulet precis då, så där hade vi verkligen tur. När vi kom hem vilade vi en stund och sen gick vi iväg och handlade för att köpa ingredienser till mat. Vi bestämde oss för att laga... *trumvirvel* ...tortillas! Funkar alltid, även på Malta. 

4h sömn natten före, en hel dag i solen + matkoma = zZzz...

I nästa inlägg ska jag berätta om vår utfärd till paradisön Camino och den ljuvliga stranden Blue Lagoon med det kristallklara vattnet. Sen följer ännu två inlägg: gamla stan Mdina och shoppingen vid The Point

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!