1 Karolinas Kaos: En summering av långhelgen

Sunday, May 3, 2015

En summering av långhelgen

Långhelgen börjar vara över och förbi, så här kommer nu en liten sammanfattning. På valborgsmässoafton började jag och Challe med att hämta upp min syster på flygfältet här i Vasa. Sedan styrde vi kosan mot hemtrakterna där vi först skulle gå på 1-årskalas och sedan träffa ett kompisgäng för lite vappenfirande. Elin var också hemma från Åbo och var även hon med på festen, så jag har hunnit träffa många nära och kära under dessa dagar! 

Tyckte pappret passade så bra den här färgglada helgen.

På 1:a maj brukar vi alltid fara till mommos & moffas och så blev det även i år. Mommo bjöd på munkar och mjöd, precis som det ska vara på 1:a maj. På kvällen åkte jag och Challe tillbaka till Vasa eftersom jag som bekant skulle vara med i väriestejuoksu dagen efter.

Traditionsenligt 1:a maj-kaffe vid mommos. 

Post-funrun-selfie

Som jag redan skrev var loppet verkligen jätteroligt! Först tänkte jag lite sådär att "Nej vad har jag riktigt gett mig in på", men det visade sig bara vara hur kul som helst. Vem som helst kan vara med: unga, gamla, killar, tjejer, tränade, otränade - allihopa! Jag kan alltså varmt rekommendera Väriestejuoksu åt så gott som alla. Jag såg att Maria hade tagit superfina bilder under evenemanget, kolla in hennes inlägg här

Körde på samma färgtema till kvällsfesten.

Obligatoriska nysminkad-före-fest-selfies.

Vid 21-tiden kom Daniela hit och så hade också Challe en kompis på besök. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord tills det vid 23-tiden var dags att traska in mot stan och Fontana. Måste hålla med det Daniela skrev, det är inte alls min favoritkrog heller, har roligt typ en gång på tio där. Men som tur var igår helt klart en sån gång! Det uppstod en hel del lustiga, pinsamma och hysteriskt roliga situationer under kvällen, det var verkligen en upplevelse haha! Jag kan dela med mig av den allra konstigaste konversationen från kvällen:

Jag och Daniela sitter vid ett bord på tumis när två killar kommer fram till oss och presenterar sig. 
En av dem pratar, den andra sitter tyst hela tiden.

Killen: Nå, hur e läget då, har ni sett Lauri?
Daniela: Aj vem, vi känner nog int nån Lauri
Killen: Men ööh... *ser uppenbart irriterad ut*
Jag: Alltså va, vem e Lauri?
Killen: Lauri e överallt
Jag och Daniela: ..... jaha .... ?
Killen: Lauri e där, Lauri e där, Lauri där... *pekar åt massa olika håll*
Jag: Alltså nu förstår ja faktiskt int va du menar
Killen: "Förstår int", aj du förstår int? *skakar på huvudet och skrattar lite överlägset* 

Killarna stiger upp och går därifrån.

Vi bara lämnade och gapade och skrattade och fattade ingenting. Borde vi förstå vad han menade eller? Han betedde sig som att det var vi som var helt dumma i huvudet. Kanske det var det som var hans taktik, att vi skulle bli så förvirrade och stötta att vi skulle ha sprungit efter honom och krävt en förklaring. Men det orkade vi inte.

Två blondiner som inte har en aning om vem Lauri är. 

Vill tacka alla medverkande för en helt fantastisk långhelg. Nu är det maj och officiellt vår och småningom även sommar. Vem trodde det för bara ett par månader sedan? Om 10 dagar tågar jag ner till Åbo för att sedan åka vidare till Malta med Kajsa. Förutom det får jag även sommarlov snart - livet leker osv. Pusshej, over and out.

4 comments:

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!