1 Karolinas Kaos: Derby, solglasögon och bastubad

Friday, May 22, 2015

Derby, solglasögon och bastubad

Vilken skön dag det var igår! Efter att ha sovit ut riktigt ordentligt gick jag och Challe till Spices och lunchade och mot kvällen nalkades fotbollsmatch och derby i Sandviken där VPS och Jaro skulle spela kl. 18:30. Vi hade inte tänkt gå annars, men pappa och moffa kom körande ända från Jakobstad för matchen, så de kom och hämtade upp oss också. I början såg det dåligt ut för vårt Jaro och i halvlek låg de under med 0-1, men med nya krafter i andra halvlek vände vi (lol "vi") till 2-1. Vackert så! 

Klädd i rött förstås | Skönt i solen på läktaren | Kaffipaus

När vi kom hem gick vi och bastade för att tina upp efter att ha suttit stilla på läktaren och avslutade sedan kvällen med tv-serier och kvällsmat. Ja, vi har börjat basta, vem kunde tro det? Jag brukade inte gilla att basta, men nu tycker jag att det är så himla skönt. Vi har alltså en bastu i lägenheten som inte egentligen har blivit använd på ett år, men nu ska det bli ändring på det. 

Invigde mina nya brillor igår. 

Jag köpte de här brillorna i Malta, kändes som att de skrek mitt namn. Jag är inte så förtjust i de små runda glasögonen som också är inne nu, eller de passar inte på mig åtminstone, men de här kändes helt annorlunda när de var så stora. Shoppingen i Malta var för övrigt helt fantastisk, ska ladda upp ett inlägg med vad jag fyndade där också. Ikväll laddar jag upp första delen av min Maltasummering!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!