1 Karolinas Kaos: Att springa runt på Hanken i pyjamas

Wednesday, May 13, 2015

Att springa runt på Hanken i pyjamas

Challe skulle iväg och skriva tent klockan 09:00 och det spöregnar ute, så jag lovade att skjutsa honom. Eftersom jag ändå inte ska stiga ur bilen hoppar jag i bilen precis som jag är - med mina färggladaste cirkusinspirerade mjukisbyxor, en stor vinterjacka, ett par väldigt felmatchade vardagsklackar, oborstat hår och osminkad... Jag frågar fem gånger om han säkert tagit med två hemnycklar, en åt mig åt en åt honom, och jo, båda är med.

Väl framme vid Hanken, universitetet där lärarna bär kostym, släpper jag av Challe och kör iväg. Märker 10 sekunder senare att jag glömt att ta den andra nyckeln av honom. Har ingen telefon med mig. Hjärnan går på högvarv. Backar bilen tillbaka i alltför hög fart och ser Challe öppna dörren till skolan. Jag öppnar bildörren och skriker desperat efter honom, men precis då stängs dörren bakom honom.

Vad. I. Helvete. Jag måste ha nyckeln nu.
Mitt tåg går 12:20 och jag har tusen saker jag måste göra före det. 

Överger bilen mitt på gatan och springer som en tok över Hankens skolgård, i mina klackar och cirkusbyxor, stiger innanför dörren där Challe inte syns till så långt ögat kan nå. De enda som sitter i aulan är två kostymklädda män som tittar lite konstigt på mig. Svär de fulaste av ord för mig själv, vet inte vad jag ska ta mig till. Männen tittar lite frågande på mig, så jag säger som det är.

- Hej alltså oj vad pinsamt, ja sku bara skjutsa hit min pojkvän som ska skriv tent, men nu har han min hemnyckel... Forskningsmetodik skriver han *sneglar mot tavlan där tentutrymmena listats*
- Jaha ojdå, ja de skrivs ju i rum 312
- Jo... Men alltså ja kan ju int gå dit i pyjamasbyxor
- Heheheh va heter han då? Ja går efter den

Skrattade och dog lite för mig själv hela vägen hem. Jag undrar om någon före mig har sprungit runt på Hanken i pyjamasbyxor när det inte varit sitz. Jag är evigt tacksam för denna kostymnisses hjälpsamhet, vet bokstavligt talat inte vad jag skulle ha gjort utan honom.

Aldrig varit inne på Hanken förr - väl vald första outfit.

15 comments:

  1. Omg :'D hahah!! Detta gjorde min morgon :'D hilarious!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah vad bra att jag kan sprida lite glädje ;)

      Delete
  2. Hahah didär byxorna me klackar dessutom måst ju no ha vari bussit

    ReplyDelete
    Replies
    1. De va no sällan skådat-bussit faktiskt

      Delete
  3. Hahaha! Helt underbart!

    ReplyDelete
  4. :D :D sån tur att det finns hjälpsamma människor

    ReplyDelete
  5. Hahaha vad roligt!! Själv brukar jag nog ha på mig lite vad jag vill (försöker ignorera kostymnissarna och klänningsklack fjantarna) men pyjamasbyxor kan jag nog erkänna att jag inte skulle våga ta till skolan ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Jag tycker ju det är snyggt med kostym liksom, men skulle kanske själv inte orka gå uppstädad till skolan varje dag. Men som du säger är nog pyjamasbyxor lite vääääl slappt kanske, skulle inte ens gå med det till ÅA ;)

      Delete
  6. Hahha de va min pappa som hjälpte dig, han tyckt bara de va roligt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah vad bra, för jag tyckte också det var skrattretande roligt :'D hälsa honom en miljon tack och att han räddade min dag!!

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!