1 Karolinas Kaos: Återförenade i Malta

Friday, May 22, 2015

Återförenade i Malta

Jag ska så gott det går försöka att i några inlägg summera vår knappa vecka i Malta. Den 13:e maj tågade jag ner till Åbo med två stopp och var framme i Åbo hos Kajsa & Macke vid 18-tiden. Klockan 23:58 gick tog jag och Kajsa nattbussen till flygfältet och vid 05:30 lyfte vårt flyg till Malta. Som tur lyckades vi sova både i bussen och på flyget, så vi var inte helt utmattade när vi landade i Malta vid nio på morgonen.

Snaps från resan till Helsingfors.

Kajsa på Vanda flygfält. Killen i bakgrunden ville tydligen vara med, då ska han väl få vara det också.

Framme i Malta! Lunchade på Costa.

Tog taxi hem till Sofia & Emir som bor i Sliema, här är utsikten från deras balkong.

Sofia hade inte slutat jobbet ännu, så jag och Kajsa gick raka vägen till stranden. Stannade och köpte glass och iste på vägen. Solen gassade och termometern visade 25 grader. Slog Finlands åtta grader och regn med hästlängder.

Rätt skönt med klippor faktiskt, så slapp man att ha sand överallt sen.

Den maltesiska flaggan.

Överallt på gatorna fanns gamla stenbyggnader, smala gator och ljuvliga färger.

När Sofia kom hem gick vi ut och åt tillsammans. Vi gick till Vecchia Napoli som var ett riktigt mysigt ställe och hade supergod mat. Det kändes så roligt att vara återförenade - i Malta av alla ställen. Det var som att vi aldrig skulle ha skilts åt!

Pasta & pizza - va e nu bäter än he?

Utsikt på vägen hem.

När vi kom hem var jag så trött att jag knappt visste vad jag hette. Man blir så trött av att resa eftersom man är lite på helspänn hela tiden. Framme i Malta kunde man äntligen slappna av och jag sov verkligen som en stock den natten. Vaknade pigg och utvilad dagen efter, redo för nya upplevelser. Mer om det i nästa inlägg.