1 Karolinas Kaos: Ollis, jobb och valvaka

Monday, April 20, 2015

Ollis, jobb och valvaka

Så var det måndag igen! Jag har en ganska lugn vecka på kommande, förutom morgondagen då jag har skola från 8:30-17:30, men annars är det mycket ledigt i veckan, skönt! Men nu tänkte jag berätta lite vad som har hänt i helgen.

I lördags jobbade jag bara ett par timmar vid gymmet på morgonen och slutade redan klockan 12. Stannade kvar och tränade i en dryg timme före jag gick hem igen. Challe hade precis kommit hem från att ha skrivit tent och med gemensamma krafter städade vi sedan lägenheten eftersom vi skulle få besök på kvällen. 

Fotboll & saft på Skolhusgatan

Lite senare kom Foppa och Jan hit. Vi spelade lite CTR och drack saft hehe, som ni ser på bilden. Smakade ovanligt bra, så det blev några stycken. 19:30 var det Chelsea - Manchester United på tv, men den matchen kan vi lika gärna glömma... Nå, sen spelade vi lite fler spel och plötsligt var det tydligen dags att gå till Ollis. Jag, som blivit en gammal pensionär, kände inte att det var en bra idé eftersom jag skulle jobba dagen efter, men lät mig övertalas eftersom jag ändå skulle börja först kl. 14.

Foppa (med kompis) inne på Ollis.

På Ollis satt jag mest och pratade med folk, det blev ingen tequilarace om vi säger så. Hände inget särskilt värt att notera faktiskt, men helt trevligt ändå, alltid kul att komma ut och träffa folk. Som tur vaknade jag pigg och glad dagen efter, med 8h sömn i bagaget och redo att gå till jobbet. Förstår inte hur man förr kunde vara ut till valomerkki för att sedan gå till jobbet kl. 9 dagen efter, hade man superkrafter eller? Those days are long gone, men kl. 14 fungerar alltså tydligen ännu. Ja, om man skippar tequilaracet åtminstone. 

Snaps från söndagen

På vägen till jobbet blev jag på så himla bra humör då solen sken och flaggorna vajade över exakt hela Vasa. Hade gärna stannat utomhus igår, vilket väder vi hade alltså! Till lunch sörplade jag i mig en proteinsmoothie från Nutramino som smakade typ glass. Otroligt gott med andra ord. 

Glad osminkad tjej i morgonsolen och glad sminkad tjej i morgonsolen.

Jag slutade passligt kl. 20, precis när valvakan började dra igång. När jag kom hem bänkade vi oss framför tv:n med lite kvällsmat, en dator och varsin telefon för att följa med resultaten och diskussionerna. En av mina tweets visades på tv och jag kände mig som en superstar.

SFP gjorde visserligen ett superval, men tappade ändå ett mandat i Österbotten. Supertrist. Och inte nog med det, Sannfinländarna blev dessutom det andra största partiet. Hur är det ens möjligt? 63% av dem vill att den könsneutrala äktenskapslagen rivs upp och skrämmande 100% vill att den obligatoriska skolsvenskan slopas. Ja, och Teuvo Hakkarainen är invald i riksdagen igen. Mannen som sagt att finlandssvenskar och somalier ska skickas till Åland. Men till sitt försvar har han sagt att han faktiskt var full när han sa det. Så då är det ju lugnt.

Nej nu måste jag jobba vidare med några skolarbeten och kl. 15 ska jag till skolan för att fortsätta arbeta med matematikportföljen med Daniela. Vi hörs!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!