1 Karolinas Kaos: Inredningsprylar från Hong Kong

Monday, April 13, 2015

Inredningsprylar från Hong Kong

Man känner verkligen att ens motivation blir testad när veckan börjar med en skoldag från 8:15 till 16:00, utan håltimmar. Jag lyckades ändå ta mig upp ur sängen i morse och överlevde hela dagen (med hjälp av en hel del kaffe). När jag kom hem däckade jag genast i sängen, men efter en stund bestämde jag och C oss för att fara en sväng till Hong Kong, butiken alltså. Vi hade aldrig varit dit förr, men länge varit nyfikna på att gå och titta vad som egentligen finns där.

Köpte en fruktskål i bambu, med mattsvart yta. 

Stilren och enkel, precis i min smak. Snygga bananer förresten, men exakt så där gillar jag bananer bäst. 
När de håller på att bli gamla är de som allra godast. Gröna bananer är bara äckligt.  

En vatten- eller saftflaska fick också följa med hem. Hade en liknande förr men råkade tappa den i golvet...

Köpte också lite såna där burkar till köket, en att förvara t.ex. müsli eller flingor i, samt matlådor t.ex. till jobbet eller om det lämnar rester över när man lagat mat. Men sånt är ju inte så kul så det orkade jag inte fota. Jag var rätt impad av butikens utbud (och priser) faktiskt och jag tror absolut att jag kommer att besöka Hong Kong igen. 

Jag hittade dessutom en viss inredningspryl jag suktat efter länge, ända sedan jag såg denna möbel på en av de svenska storbloggarna för ett tag sedan. Jag har inte vetat var man kan få tag på en sån, men så fick jag syn på den inne på Hong Kong idag! Det är ändå inte fråga om den billigaste lilla prylen direkt, så jag ska fundera på det lite ännu före jag köper, om jag verkligen behöver den eller om jag bara vill ha den... Men nu vet jag var jag kan få tag på en åtminstone!

8 comments:

  1. Åå vad fin! Vart ligger Hongkong affären?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Finns överallt i Finland, men ser att du bor i Sthlm hehe... :) Tror inte de finns där!

      Delete
  2. Hong Kong e sååå bra :D hittar alltid nåt där! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja jag var verkligen impad! :D

      Delete
  3. Så fin den fruktskålen var :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa jag gillar den skarpt! :D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!