1 Karolinas Kaos: Fredagsmys och snabbpizza

Friday, April 3, 2015

Fredagsmys och snabbpizza

God kväll! Har ni haft en skön långfredag? Vi lagade snabbpizzor till fredagsmyset ikväll. Det är typ världens bästa grej när man är sugen på något gott, men inte orkar börja baka eller laga någon fancy mat. Du behöver: tunnbröd eller tacobröd, ketchup/tomatpuré samt valfri fyllning. Sen är det bara att slänga ihop allt som på en vanlig pizza och in i ugnen på 225 grader i några minuter, de bränns snabbt så håll koll! Ca 5 minuter brukar räcka. 

Min ultramumsiga pizza med ketchup, skinka, rödlök, medwurst, ananas, ost och oregano.

Och Challes megaäckliga pizza med samma ingredienser som min, minus ananas, plus tonfisk och champinjoner. 

Och GoT-tittandet fortsätter... Till vänster ser ni lite vardagsfulhet också i form av torkställningen. 
Orka börja plocka undan den bara för att ta en bild, sku tro he. 

Imorgon och på söndag ska jag jobba, så nu tar min påskledighet slut för den här gången. För er som legat sömnlösa kan jag berätta att min rygg är på bättringsvägen och jag nu faktiskt kan stiga upp ur sängen utan att varken skrika eller gråta, så det känns helt okej att fara till jobbet imorgon. Nästa vecka hoppas jag att vara helt back on track för att kunna återuppta träningen som fick ett litet avbrott p.g.a. pampasveckan, förkylningen och nu också ryggskottet. Så typiskt att såna saker alltid händer nära inpå varann, men jag antar att det ena utlöste det andra. Nu säger jag godnatt och tack för idag!

2 comments:

  1. Challes pizza låter SÅ myki godare än din!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nej men fyyy VEM tycker om tonfisk?! :'D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!